مجله فوتبال؛ کور سوی امید برای پرتغال، شکست سنگین کره جنوبی

مجله فوتبال؛ کور سوی امید برای پرتغال، شکست سنگین کره جنوبی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از حذف تیم های بزرگ اروپایی در روزهای گذشته، این بار بلژیک توانست با پیروزی بر روسیه به دور بعد راه یابد. همزمان پرتغال از خطر حذف موقتا دور شد. ببینیم در این روز چه نتایجی رقم خورد:

بلژیک با نتیجه یک بر صفر روسیه را شکست داد تا جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی را به دست آورد. شکست روسیه در شرایطی رقم خورد که این تیم تا دقیقه ۸۸ دروازه خود را بسته نگاه داشته بود. زننده تک گل بلژیک در این دیدار دیووک اوریجی بود. روسیه با یک امتیاز همچنان امیدوار به صعود است و در دیدار آخر باید با الجزایر روبرو شود. در دیگر دیدار این گروه هم، الجزایر با نتیجه چهار بر دو کره جنوبی را مغلوب کرد. کره جنوبی در این دیدار نمایشی کم فروغ داشت و در نیمه اول ظرف دوازده دقیقه سه گل دریافت کرد. برای الجزایر، اسلام سلیمانی، رفیق حالیش، عبدالمومن جابو و یاسین براهیمی گلزنی کردند و گل های کره جنوبی هم توسط هئونگ مین سون و جا چئول کو به ثمر رسید. در جدول این گروه الجزایر با سه امتیاز پس از بلژیک دوم است.

در سومین دیدار این روز هم آمریکا و پرتغال به تساوی دو بر دو رضایت دادند. این تساوی در شرایطی رقم خورد که پرتغال تا دقیقه ۶۴ با تک گل نانی از حریف پیش بود اما در این زمان جرمین جونز بازی را به تساوی کشید و در دقیقه ۸۱ هم کلینت دمپسی گل دوم آمریکا را به ثمر رساند.

در حالی که پرتغال با حذف از جام جهانی فاصله ای نداشت، سیلوستره وارِلا در آخرین دقیقه وقت های تلف شده گل تساوی را وارد دروازه آمریکا کرد تا کریس رونالدو و یارانش همچنان به صعود امیدوار باشند.

نگاهی به بازی های مهم دوشنبه

در گروه اِی کار همچنان ادامه دارد و تنها کامرون حذف شده است. در این گروه مکزیک و کرواسی در ریسیف روی هم قرار می گیرند و در سائوپائولو نیز، شیلی و هلند برای صدرنشینی در گروه بی به مصاف هم خواهند رفت.

در گروه اِی، کرواسی برای صعود به دور بعد نیازمند پیروزی در برابر مکزیک است. این تیم در بازی اول که با حرف و حدیث هایی در مورد داوری نیز همراه بود، مغلوب برزیل شد اما در بازی دوم موفق شد شیرهای رام ناشدنی آفریقا یعنی کامرون را رام کند و با شکست این تیم به صعود به دور بعد امیدوار باشد.

کروات ها برای تحقق این خواسته بر ساق های بازیکنانی چون لوکا مودریچ و ماریو مانجوکیچ چشم دوخته اند اما نباید قدرت مکزیک را دست کم بگیرند چرا که این تیم در بازی قبلی خود با برزیل میزبان مساوی کرده و با روحیه ای مضاعف با کرواسی روبرو خواهد شد.

مکزیکی ها در درون دروازه، سنگربانی مطمئن چون اوچوآ را دارند که در بازی با برزیل درخشش بسیاری داشت. به نظر می رسد که با بازی خوبی که مکزیک در برابر برزیل به نمایش گذاشت، ترکیب این تیم تغییری نداشته باشد. مکزیک در پنج دوره قبل حضور خود در جام جهانی همیشه موفق به صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی شده است اما از سال ۱۹۸۶ تاکنون به مرحله یک چهارم نهایی راه نیافته است.

هلند هم در شرایطی پای به میدان مسابقه با شیلی خواهد گذاشت که لوئیس فن خال می گوید تیمش کار سختی در برابر شیلی خواهد داشت.
سرمربی کهنه کار هلند اعلام کرده است که این بازی سختترین مسابقه هلند خواهد بود.

آقای فن خال افزوده که تغییرات زیادی در ترکیب تیمش اعمال خواهد کرد. یکی از این تغییرات جایگزین کردن یک بازیکن با روبین فان پرسی است که به دلیل دو اخطاره بودن در این بازی حاضر نخواهد بود.

از سوی دیگر، شیلی هم با شش امتیاز جواز حضور در دور بعد را به دست آورده اما برای صدرنشینی نیاز به پیروزی در برابر هلند دارد. هرچند که هنوز تکلیف تیم اول گروه اِی مشخص نشده اما برآورد می شود که برزیل تیم اول آن گروه شود به همین دلیل مسابقه دو تیم هلند و شیلی از این نظر حساس است که هیچیک از دو تیم نمی خواهند با دوم شدن در گروه خود، رو در روی برزیل میزبان قرار گیرند.

در جدول این گروه هلند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به شیلی، صدرنشین است و حتی با یک تساوی هم می تواند این صدرنشینی را حفظ کند.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Post by euronews.

پیش بینی مسابقات دوشنبه

همانطور که می دانید بیشتر پیش بینی های ما تا بحال درست از آب در نیامده است با اینحال باز هم به تلاش خود در پیش بینی نتیجه مسابقات ادامه می دهیم. فراموش نکنید که شما هم می توانید پیش بینی های خود را در صفحه فیس بوک یورونیوز با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر خبرنگاران ورزشی یورونیوز برای مسابقات روز دوشنبه این نتایج را پیش بینی کرده اند: هلند دو بر یک از سد شیلی خواهد گذشت. استرالیا با همین نتیجه مغلوب اسپانیا خواهد شد. برزیل با سه گل کامرون را در هم خواهد شکست و کرواسی هم با دو گل از مکزیک شکست خواهد خورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی فوتبال الجزایر قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد

دو استادیوم فوتبال که میزبان بازیهای جام جهانی برزیل بودند به فروش گذاشته شدند

در ستایش عدم قطعیت در فوتبال