مجله هفتگی اسکی؛ قهرمانی اسویندال در اسکی سرعت و سوپر جی

مجله هفتگی اسکی؛ قهرمانی اسویندال در اسکی سرعت و سوپر جی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کیه تل یانسرود، قهرمان سوپر جی المپیک که روز جمعه در کِویتفِل نروژ، برنده مسابقه سرعت شد، روز یکشنبه هم در همین پیست به مقام اول مسابقه سوپر جی دست یافت.

یانسرود در مسابقه روز یکشنبه با زمان یک دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه مسیر مسابقه را به پایان رساند تا بر سکوی اول ایستد.

پیروزی یانسرود در شرایطی رقم خورد که هموطن وی یعنی اکسل لوند اسویندال بخت کسب مقام اول بود، اما اسویندال در پایان به مقام چهارم بسنده کرد.

مقام دوم از آن پاتریک کئونگ از سوئیس شد که با یانسرود ۲۶ صدم ثانیه اختلاف زمان داشت و ماتیاس مایر از اتریش هم با اختلاف ۳۳ صدم ثانیه نسبت به نفر اول سوم شد.

اسویندال در روزهای اخیر تا پای سکوی قهرمانی آمد اما بر روی آن قرار نگرفت، اما حتی بدون کسب پیروزی در این هفته، قهرمان فصل جاری رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین در رشته های سوپر جی و سرعت شد.

در جدول کلی جام جهانی اسکی آلپاین هم، اسویندال صدرنشین جدید است و مارسل هیرشر به رده دوم سقوط کرد تا جدال این دو برای کسب مقام اول در جدول کلی، تا پایان فصل ادامه یابد.

اوندری بانک دچار حادثه شد

در مسابقه روز یکشنبه، اوندری بانک، اسکی باز کهنه کار اهل جمهوری چک با مانعی برخورد کرد و نتوانست مسابقه را به پایان برد. او پس از این حادثه برای دقایقی بر روی زمین افتاده بود تا اینکه نیروهای امداد به کمک او آمدند. خوشبختانه در این حادثه شانه وی دچار شکستگی نشد اما او دیگر نخواهد توانست در ادامه رقابتهای جام جهانی اسکی آلپاین حاضر شود.

ناکامی اسکی بازان زن سوئیس

در کران مونتانای سوئیس همه منتظر بودند تا شاهد موفقیت اسکی بازان زن سوئیسی باشند، اسکی بازانی چون دومینیک گیزین که قهرمانی اسکی سرعت المپیک را در کارنامه دارد یا لارا گوت که در جلسه تمرینی پیست مون لاشو به بهترین زمان دست یافت.

ماریان کافمن هم یکی دیگر از امیدهای سوئیس در این مسابقه بود که در رقابت های وال دیزر به مقام اول رسیده بود اما در پایان این مسابقه هیچیک از این اسکی بازان به مقامی در خور دست نیافتند.

در این مسابقه آندرا فیشباخر از اتریش با زمان یک دقیقه و ۳۴ ثانیه حائز مقام اول شد. آنا فنینگر، دیگر اسکی باز اتریشی با اختلاف پانزده صدم ثانیه نسبت به هموطن خود بر سکوی دوم ایستاد و تینا مازه از اسلوونی هم با اختلاف ۴۷ صدم ثانیه نسبت به نفر اول به مقام سوم دست یافت.

در جدول کلی رقابت های اسکی آلپاین زنان، ماریا هوفل ریش از آلمان صدرنشین است. آنا فنینگر اتریشی در مکان دوم قرار دارد و تینا وایرادر از لیختن اشتاین هم در رده سوم جای گرفته است.

فرویند بر بلندای رقابت های پرش با اسکی

پس از پایان المپیک زمستانی سوچی، زورین فرویند بر بلندای رقابت های پرش با اسکی می درخشد. اسکی باز آلمانی که این هفته در مسابقات فالون و لاهتی به مقام اول رسیده بود، از هت تریک باز ماند و مسابقه روز یکشنبه را با مقام دوم به پایان برد.

در این مسابقه، کمیل استوخ حائز مقام اول شد. او با انجام دو پرش ۱۳۱ متری و ۱۳۴ و نیم متری حائز امتیاز ۲۸۱ شد.

زورین فرویند هم در دور اول به پرشی ۱۳۱ و نیم متری دست یافت و در دور دوم هم به پرشی ۱۲۹ و نیم متری رسید تا با امتیاز ۲۷۷ و چهار دهم به کار خود پایان دهد.

مقام سوم هم از آن گرگور اشلیرن زاوئر از اتریش شد که با امتیاز ۲۷۰ ممیز دو دهم، دو دور مسابقه را به پایان برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: چلسی-رئال بازی مرگ را برگزار می‌کنند

عنوان سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا به یک ایرانی رسید، محسن بهشتی‌راد در سوئیس بر قله ایستاد

جودو؛ گرند پری زاگرب با درخشش ورزشکاران فرانسوی آغاز شد