دمی با قربانیان توفان هایان در فیلیپین

دمی با قربانیان توفان هایان در فیلیپین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نوامبر سال گذشته توفان هایان فیلیپین را درنوردید، بر سر راهش خانه ها ویران کرد و جانهای بسیاری را گرفت. توفان ویرانگر تنها چند ساعت فیلیپین را درنوردید اما روزگار را به کام بسیاری برای همیشه سیاه کرد.

یکی از سانحه دیدگان می گوید: “در این زمان خاص سطح آب رودخانه به بالاترین خود رسیده است…این مدرسه بیشترین خسارت را طی توفان دیده است… بسیاری شگفتزده اند …خیلیها قربانی طغیان رودخانه شده اند…” توفان هایان بیست هزار نفر از اهالی تاکلوبان را آواره و بی خانمان کرد. بسیاری نیاز به کمک برای بازگشت به خانه دارند. اما ترس و نگرانی همچنان مانعشان می شود.

قربانی دیگری می گوید: “همسرم شروع به تمیز کردن جاده منتهی به خانه کرد، در همان حال جسمی با شدت به پایش برخورد کرد، نمی دانستیم که دیابت دارد…او دچار خونریزی شده بود تنها راه قطع پایش بود نخواست قطعش کنیم با پیکری کامل از دنیا رفت.”

توفان آگاتون قدرت زیادی داشت. با این حال خانواده های زیادی نپذیرفتند تا به مکانهای امن بروند و یا شهر را ترک کنند. آنها می خواستند خانه هایشان را حفظ کنند. چادرهایی در جاده و در کنار خانه هایشان برپا کردند. بسیاری از آنها تعدادی از نزدیکترین افراد خانواده شان را از دست داده اند.

داستان بازماندگان توفان خود فاجعه ای دردناک دیگری است. اغلب حاشیه نشینان رودخانه را افراد فقیر و کم درآمد تشکیل می دهند، این نکته سختی کار مقامات محلی را دشوار تر می کند.

کریس کامینز، خبرنگار یورونیوز گزارشهای متعدد دیگری را درباره قربانیان فجایع طبیعی تهیه خواهد کرد که در همین صفحه آنها را منتشر خواهیم کرد.

Internal Displacement Monitoring Centre
Norwegian Refugee Council

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قزاقستان و روسیه در چنگال «بدترین» سیل ۸۰ سال اخیر؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت