نمایش فیلم مستند هیچکاک درباره اردوگاههای نازی

نمایش فیلم مستند هیچکاک درباره اردوگاههای نازی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فیلم مستندی در مورد هولوکاست که آلفرد هیچکاک کارگردان معروف فیلم های ترسناک بریتانیایی آن را نیمه تمام گذاشته بود، پس از سالها فراموشی تکمیل شده و نسخه بازسازی شده آن بزودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت با درج این مطلب نوشت، در سال ۱۹۴۵، هنگامی که آلفرد هیچکاک بخشی از صحنه های مستند خود را دید، بقدری شوکه شد که به مدت یک هفته به استودیوی خود پا نگذاشت.

فیلمبرداران واحد فیلم ارتش بریتانیا که از آزادسازی اردوگاه مرگ «برگن بلسن» در سال ۱۹۴۵ فیلمبرداری کرده بودند، واکنش آلفرد هیچکاک به صحنه های وحشتناک این فیلم را مورد تمسخر قرار دادند. هیچکاک که خود تهیه کننده و کارگردان فیلم های وحشتناک بود، قادر به دیدن وقایع حقیقی اردوگاههای مرگ نازی نبود.

به درخواست نیروهای ارتش بریتانیا و آمریکا برای ساخت فیلم مستند از جنایات جنگی آلمان، سیدنی برنشتین، همکار هیچکاک از وی برای تهیه فیلم، بر اساس فیلم های تهیه شده توسط فیلمبرداران نیروهای متفقین، کمک خواست. اما این فیلم مستند هرگز به پایان نرسید.

دکتر توبی هاگیت، یکی از محققان موزه جنگی لندن در این باره گفت: «ساخت این فیلم به علت تغییر شرایط سیاسی بویژه در بریتانیا، متوقف شد. در ابتدا مقامات آمریکایی و بریتانیایی تمایل داشتند با نمایش چنین فیلم هایی مردم آلمان را متقاعد کنند که مسئول این جنایت ها هستند.»

اما تهیه فیلم هیچکاک مدت زیادی طول کشید و سرانجام دولت بریتانیا به این نتیجه رسید که چنین سیاستی به بازسازی فضای پس از جنگ کمک نمی کند.

در نهایت این فیلم ناتمام فراموش شد. در اوایل دهه هشتاد میلادی، محققان آمریکایی این فیلم را در یک قوطی زنگ زده موزه جنگ لندن پیدا کردند.

این فیلم بطور ناقص و با کیفیت پایین در سال ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ میلادی در آلمان و آمریکا با نام «خاطرات اردوگاه» پخش شد.

حال این فیلم بصورت دیجیتال بازسازی و ترمیم شده و به سبک هیچکاک و برنشتین تکمیل شده است. نسخه ۵۳ دقیقه ای آن بزودی در جشنواره های سینمایی به نمایش درخواهد آمد.

Warning : contains graphic images that may be unsuitable for younger audiences

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایش آخرین داشته‌های یهودیان قربانی؛ پادشاه هلند موزه جدید هولوکاست را افتتاح می‌کند

هشتاد سال پس از هولوکاست، ۲۴۵هزار یهودی بازمانده این واقعه هنوز زنده هستند

وقتی قربانی هولوکاست به نسل‌کشی متهم می‌شود؛ علت سکوت اتحادیه اروپا در پرونده اسرائیل در لاهه چیست؟