نوکیا نتوانست بازارها را تکان دهد

نوکیا نتوانست بازارها را تکان دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدل جدید گوشی های هوشمند شرکت نوکیا، نتوانست بازارها را تحت تاثیر قرار دهد.

ارزش سهام این شرکت فنلاندی روز چهارشنبه تا بیش از 13 درصد افت کرد و روز پنجشنبه نیز در هلسینکی با 2.9 درصد افت مجدد روبرو شد. سرمایه گذاران در انتظار یک انقلاب تکنولوژیک بودند، درحالی که تنها با نوعی تکامل روبرو شدند.

اما مهمتر اینکه نوکیا درباره قیمت و یا زمان عرضه این مدل با نرم افزار جدید به بازار چیزی نگفت. سرمایه گذاران از این نگرانند که پس از بیست و ششم اکتبر که گوشی ویندوز هشت که به سیستم عامل مایکروسافت مجهز است عرضه می شود، نتواند بازار ها را تکان دهد و پس از آن رقبای نوکیا به ویژه اپل، گوشی های جدید خود را رونمایی خواهند کرد.

در ماه فوریه گذشته شرکت مایکروسافت، به بستن قرارداد با شرکت های بزرگ اسکاندیناو روی آورد تا به سهامی بیش از گوگل و اپل در بازارها دست یابد. اما طی هیجده ماه بعد تنها 3.7 درصد از گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز در سراسر جهان به فروش رفت. در نتیجه مایکروسافت آغاز به تغییر شرکای خود کرد.

به خاطر بازارهای ناامید کننده فروش برای نوکیا، این شرکت در سه ماهه دوم سال با زیان سنگینی روبرو شد و درماه ژوئن از حذف ده هزار فرصت شغلی خود خبر داد.

اما این شرکت فنلاندی همچنان در تلاش است تا به انقلابی در گوشی هوشمند دست یابد. از زمانی که گوشی آی فون از شرکت اپل در سال 2007 روانه بازار شد، نوکیا نود درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"