وام های کوچک، ابزاری برای دسترسی به آموزش

وام های کوچک، ابزاری برای دسترسی به آموزش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیگیری آموزش، هزینه هایی در بر دارد و همه توانایی به دوش کشیدن این هزینه را ندارند و بسیاری از افراد حتی دسترسی به تسهیلات بانکی هم ندارند. به این دلیل وام های کوچک می توانند کمک بزرگی باشند. در این مورد گزارش هایی داریم در یمن، بریتانیا و بولیوی.

یمن: پس انداز برای ادامۀ تحصیل

در یمن، بسیاری از مردم با روزی کمتر از دو دلار زندگی می کنند و پرداخت هزینۀ ثبت نام دانشگاه، بسیار دشوار است. با یک دانشجو که در رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی با کمک طرحِ “پس اندازهای کوچک” بانک اَمَل و حمایت “سیلاتِک” مشغول به تحصیل است دیدار کردیم.

بانک اَمَل یکی از موسسات متعددی است که از سوی سازمان قطری “سیلاتِک” حمایت می شوند. هدف این سازمان فراهم کردن امکانات آموزشی در کشورهایی مانند یمن است. از سال ۲۰۰۹ تا به حال، اَمل بانک و سیلاتک به بیش از ۲۴۰۰ جوان یمنی وام بدون بهره اعطا کرده اند.

بریتانیا: آموزش سرمایه گذاری به دانش آموزان

وام گرفتن برای تامین هزینۀ تحصیلی بسیار مهم است، به همین نسبت شناخت سیستم وام های کوچک برای ایجاد کسب و کار نیز مهم است. یک برنامه در بریتانیا به دانش آموزان آموزش های مالی یاد می دهد. “لیلی لاپِنا“، بنیانگذار “مای بانک” می گوید: با دانش آموزان جوان کار می کنیم و دربارۀ پول و نحوۀ مدیریت و حساب و کتاب مالی با آنها صحبت می کنیم. مانند مسائلی چون چگونگی باز کردن حساب بانکی و چرا داشتن حساب بانکی مهم است. سعی می کنیم آنها اهمیت داشتن یک بودجه و برنامه ریزی را درک کنند و قادر باشند هر هفته و هر ماه مقداری از پول تو جیبی خود را صرفه جویی کنند. خلاصه سعی داریم به این موضوع خسته کننده، یعنی آموزش های مالی، کمی هیجان ببخشیم.”

بولیوی: وام های کوچک برای بازگشت به تحصیل

در منطقۀ “پوتوسی” در بولیوی، مردم زندگی دشواری دارند. همه در معادن کار می کنند، حتی کودکان. بنیاد سوئیسی “صدای آزاد” سعی دارد با ارائۀ وام های کوچک به پدر و مادر ها کمک کند تا دیگر مجبور به فرستاند فرزندان خود به معدن نباشند.

alamalbank
skills-for-young-people
voixlibres

boliviatransitionproject
economistconferences

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

سبقت هند از چین در صدر؛ چند دانشجوی ایرانی در آلمان مشغول به تحصیل هستند؟