روز آبجوسازان مونیخ ۲۰ ژوئن با رژهها، آیینهای تشریفاتی و موسیقی سنتی مرکز شهر را رونقبخشید و در حالی که آبجوسازان و مالتسازان در آیینی شهری برگرفته از سنت آبجوسازی این شهر مورد تجلیل قرار میگرفتند جمعیت زیادی گردهم آمدند.
در طول این روز حدود ۳ هزار لیتر آبجو میان مردم بهاشتراک گذاشته شد و گشودن رسمی نخستین بشکه یکی از لحظات اصلی برنامه بود.
برنامه از صبح با گردهمایی کارآموزان پیش از رژه به سوی کلیسای سنتپیتر آغاز شد و سپس مراسم اصلی در میدان مارینپلاتس برگزار شد. اجراهای صحنهای موسیقی و رقص محلی تا بعدازظهر ادامه یافت و در این مدت بازدیدکنندگان خیابانهای بخش قدیمی شهر را پر کردند.
روز آبجوسازان همزمان با معرفی آبجوسازان و مالتسازان تازهکار، بر هویت مونیخ بهعنوان مرکزی برای هنر آبجوسازی تاکید میکند.