NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دالیان در ترکیه: ترکیبی کامل از تاریخ، طبیعت و پایداری

با همکاری
دالیان در ترکیه: ترکیبی کامل از تاریخ، طبیعت و پایداری
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Cinzia Rizzi
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این قسمت از Explore Türkiye، از شهری بازدید میکنیم که سرعت زندگی در آن کند است، در مسیرهای سازگار با محیطزیست دوچرخهسواری میکنیم و نگاهی به خرابههای باستانی میاندازیم.

آگهی

کویجیقیز از شهرهای کوچک زیبای ترکیه در منطقه دالیان این کشور است. پنج سال پیش، این شهر به برنامه Cittaslow پیوست - شبکهای از شهرها و روستاها که برای جلوگیری از تأثیر جهانی شدن بر آداب و رسوم محلی، سرعت زندگی و کار در آنها کند است.

مجری ما سینزیا ریزی با هدف غوطهوری کامل در طبیعت از این منطقه بازدید کرد. اویک دوچرخه کرایه کرد تا از 740 کیلومتر مسیرهای سازگار با محیطزیستی که برای ترویج اکوتوریسم ایجاد شده بود، بازدید کند.

از آنجا، او در کانال دالیان سوار بر یک قایق شد تا کاونوس را کشف کند؛ شهری باستانی که قدمت آن به قرن نهم قبل از میلاد برمیگردد و در طی سالیان رومیها، ایرانیها و رودیان در آن ساکن بودهاند. اینجا، با مقبرههایی که در دل دامنه کوه کنده شدهاند، یک آکروپولیس، و یک تئاتر رومی، یک توقفگاه ضروری برای گردشگران این ناحیه است.

با دنبال کردن دوباره رودخانه، سینزیا در نهایت به سمت ساحل ایزتوتو رفت که یکی از معروفترین مناطق در دریای اژه است. اینجا از منظر اکولوژیکی نیز اهمیت درد، زیرا نقطهای کلیدی است که لاکپشتهای دریایی - یا Caretta Caretta - در آن تخم میگذارند.

سینزیا با یکی از کارمندان پناهگاه لاک پشتها که در ساحل قرار دارد ملاقات میکند و دریافت که برای محافظت از این گونه در معرض خطر که هر تابستان برای تولید مثل و لانهسازی به ساحل ایزتوتو می آید، چه کاری انجام میشود.

هم‌رسانی این مطلب