دومین شکست در دومین بازی برای مصر، صلاح و یاران در انتظار معجزه عربستان

دومین شکست در دومین بازی برای مصر، صلاح و یاران در انتظار معجزه عربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی مصر با شکست ۳-۱ در مقابل روسیه در آستانه حذف از جام جهانی قرار گرفت.

آگهی

تیم ملی مصر با پذیرش دومین شکست در مقابل روسیه، کار بسیار سختی برای باقی ماندن در این تورنمنت در پیش دارد. 

در نخستین بازی از روز دور دوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی، تیم ملی فوتبال مصر به مصاف روسیه میزبان رفت. دیداری که مصری‌ها تمام امیدهای خود را در ساق‌های محمد صلاح جستجو می‌کردند. 

بازی اما آن‌طور که مصری‌ها دوست داشتند پیش نرفت و روسیه از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفتند. 

تلاش‌های دو تیم اما در نیمه اول بی نتیجه بود و مصر و روسیه بدون اینکه گلی رد و بدل شود، به رختکن رفتند. 

روس‌ها اما نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند، حملات آنها در همان ابتدای نیمه دوم باعث شد تا احمد فتحی در دقیقه ۴۷ به زیبایی دروازه خودی را باز کند تا بازی با نتیجه ۱-۰ به سود روسیه دنبال شود. 

بعد از این گل، مصری‌ها تا اندازه زیادی روحیه خود را باختند. چرا که تنها ۱۲ دقیقه بعد از این گل و در دقیقه ۵۹ روسیه توسط دنیس چریشف به گل دوم دست یافت. ستاره تیم ملی روسیه با این گل با سه گل در صدر جدول گلزنان جام بیست و یکم و در کنار کریستیانو رونالدو قرار گرفت. 

تنها سه دقیقه بعد، روسیه باز هم به گل رسید و برتری خود را به به ۳-۰ تغییر داد. دقیقه ۶۲ نوبت آرتم زیوبا بود که گل سوم روس‌ها را وارد دروازه مصر کند. گلی زیبا با شوتی دیدنی. 

پس این گل از عطش روسیه برای گلزنی کاسته شد و این مصر بود که کمی به خود آمد تا حداقل از سنگینی این شکست بکاهد. تلاش‌های مصری‌ها موفقیت آمیز هم بود. جایی که آنها در دقیقه ۷۳ با خطایی که روی محمد صلاح صورت گرفت صاحب یک ضربه پنالتی شدند. داور مسابقه ابتدا خطا را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد اما پس از اعتراضات بازیکنان مصر و کمک گرفتن داور از همکارانش در تیم ویدیویی، نظرش را تغییر داد و ضربه پنالتی به سود مصر اعلام کرد. 

محمد صلاح این ضربه را به زیبایی وارد دروازه روسیه کرد تا امیدها برای تحقق یک معجزه زنده بماند. 

مصری‌ها چند دقیقه بعد و در دقیقه ۷۹ می‌توانستند یکبار دیگر صاحب ضربه پنالتی شوند. اما داور خطا روی بازیکن مصر در محوطه جریمه را ندید و رای به ادامه بازی داد. پنالتی که اگر اعلام می‌شد شاید می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. 

این بازی زیبا و مهیج در نهایت با سوت داور با همان نتیجه ۳-۱ به سود روسیه به پایان رسید تا روس‌ها گام بزرگی برای صعود به مرحله بعد برداشته باشند. اگر روز چهارشنبه عربستان سعودی در مقابل روسیه بازی را نبرد، روسیه نخستین صعود کننده به مرحله بعد خواهد بود. 

اتفاقی که بسیار هم محتمل به نظر می‌رسد. از سوی دیگر مصر با پذیرش دو شکست برای باقی ماندن در جام تنها به یک معجزه نیاز دارد. معجزه‌ای که نامش پیروزی عربستان در مقابل اروگوئه نام دارد. 

مصری‌ها تنها در صورتی در جام باقی خواهند ماند که عربستان مقابل اروگوئه به یپروزی برسد، در روز سوم هم روسیه اروگوئه را شکست دهد و مصر هم موفق شود از سد عربستان بگذرد. در آن صورت شاید مصر بتواند با کمک تفاضل گل بهتر به جای اروگوئه به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود. 

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باخت آبرومندانه سعودی؛ صعود روسیه و اروگوئه؛ حذف سه تیم عربی

پیروزی سنگال در مقابل لهستان؛ نخستین برد آفریقایی‌ها رقم خورد

کدام باشگاه‌ها بیشترین سود مالی را از جام جهانی کسب می‌کنند؟