بازدید از سمرقند با هدف آسایش جسم و جان

بازدید از سمرقند با هدف آسایش جسم و جان
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Galina Polonskayaیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به‌تازگی در سمرقند مجموعه‌ای از هتل‌ها و مراکز گردشگری گشایش یافته که امکاناتی ویژهٔ بهبودی و سلامت دارند.

آگهی

پس از گشت‌وگذار در شهر می‌توان در استراحت‌گاه‌های مرکز گردشگریِ راه ابریشم سمرقند استراحت کرد.

فرودگاه بین‌المللی جدید سمرقند به‌شکل کتابی گشوده طراحی شده و دروازهٔ جالبی برای ورود به این شهر ساخته است. این فرودگاه که سال گذشته گشایش یافته اینجا را به بسیاری از نقاط جهان متصل می‌کند. از فرودگاه تا مرکز هتل‌های راه ابریشم ۱۵ دقیقه راه است.

در این مرکز می‌توان برنامه‌های کوتاه و بلند ویژهٔ سلامت را با گردش و بازدید همزمان کرد. 

الکساندر اوفچاروف، پزشک سرپرست این مجموعه می‌گوید: «برنامه‌های اساس برنامه‌های بهبود و سلامت ما فلسفهٔ ابن‌سیناست که یکی از بنیان‌گذاران پزشکی مدرن به شمار می‌رود. او شیوه‌های درمانی شرق و غرب را با هم تلفیق کرد و معتقد بود که بدون داشتن احساس خوب سلامت ناممکن است.»

روش‌هایی نظیر استفاده از اتاق اکسیژن، اتاق نمک و ماساژ ماسه شماری از شیوه‌هایی است که برای رفع استرس و بهود عملکرد اندام‌های داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اتاق پرفشار ریه‌ها از اکسیژن اشباع می‌شود، تأثیر این کار درمان با آنتی‌اکسیدان‌هاست که سموم بدن را دفع می‌کند. اتاق نمک نیز برای دستگاه‌ تنفس و گردش خون، عملکرد تیروئید، و نیز برای کاهش اضطراب و درمان آلرژی مفید است و بعد از یک ساعت ماندن در آن احساس آسودگی عمیقی به فرد دست می‌دهد.

اسپای میراژ در هتل پنج ستارهٔ مینیون، امکانات تفریحی و رفاهی بسیار مدرنی دارد و گردشگران می‌توانند همزمان در تاریخ و فرهنگ این منطقه غرق شوند، بیابانی که در قدیم مسیر گذر کاروان‌ها بوده.

یانا سیلائوا، مدیر اسپا می‌گوید: «سمرقند در دل کویر واقع شده، تمامی امکانات اینجا هم به‌شکلی طراحی شده که گردشگر خود را در پهنه‌ای بی‌انتها احساس کند، درنتیجه نبض و نشاط زندگی را حس می‌کنید.»

ماساژ‌ با ماسه‌های مخصوص کوارتز یا حمام ماسه یکی دیگر از جاذبه‌های اینجاست که در آن ماساژ با درازکشیدن روی ماسهٔ گرم و با کسیه‌های کوچکی مملو از ماسهٔ داغ انجام می‌شود.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

گشت‌وگذار در مولداوی؛ بهشت کوچک شراب‌دوستان

مرور تاریخ برده‌داری با سفر خانوادهٔ آمریکایی-آنگولایی به سرزمین اجدادی

چگونه دبی به بهبود سفرهای تجاری کمک می کند