روایت زندگی ریاضیدان هند در فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست»

روایت زندگی ریاضیدان هند در فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست» (The Man Who Knew Infinity) روایت یک حسابدار در شهر مدرس هند در اوایل قرن بیستم است. سرینیواسا امانوجان ریاضی دان

آگهی

فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست» (The Man Who Knew Infinity) روایت یک حسابدار در شهر مدرس هند در اوایل قرن بیستم است. سرینیواسا امانوجان ریاضی دان خودآموخته استعداد ویژه را از کودکی بروز داده بود. او با کمک یک استاد انگلیسی، وارد دانشگاه کمبریج شده و مطالعات ریاضی را ادامه می دهد. سرینیواسا رامانوجان در عمر کوتاه خود به یکی از پیشروان نظریه های ریاضی زمان تبدیل شد، مسیر دشواری که با موانع سیاسی و اجتماعی و تبعیض نژادی و بیماری سخت همراه بود.

دو پتال، بازیگر بریتانیایی که با بازی در فیلم «میلیونر زاغه نشین» به شهرت رسید تنها با استفاده از عکس ها و یادداشت ها و قدرت فوق العاده این ریاضیدان، توانست شخصیت او را زنده کند. او می گوید: «این داستانی از پیروزی و فیلمی روشنگر است. من این انسان شاخص را نمی شناختم و می خواستم دیگران او را بشناسند. زنده کردن میراث او افتخار بزرگی بود.»

فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست» در سینماهای بریتانیا در اکران است و در ماه مه در چند کشور اروپایی نمایش داده می شود. فیلم بزودی در دو فستیوال بین المللی فیلم سان فرانسیسکو و ترایبکا شرکت می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریاضی‌دانان سوئیسی با محاسبه عدد پی تا ۶۲.۸ تریلیون رقم اعشار رکورد شکستند

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید