نرخ بیکاری در بریتانیا از زمان قبلِ همه‌گیری کرونا هم بالاتر رفت

مردم در امتداد ساحل در کنار رودخانه تیمز در لندن قدم می‌زنند
مردم در امتداد ساحل در کنار رودخانه تیمز در لندن قدم می‌زنند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ بیکاری بریتانیا در سه ماه منتهی به پایان ژوئیه به ۴.۳ درصد افزایش یافت. این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه ژوئن به طور قابل توجهی رشد کرده و به ۴.۲ درصد رسیده بود. این وضعیت نشان دهنده وضعیت نامطلوب فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است.

آگهی

اداره ملی آمار بریتانیا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که نرخ بیکاری اکنون «۰.۳ درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری کرونا» است.

دارن مورگان، مدیر اقتصادی اداره ملی آمار بریتانیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کاهش اشتغال ناشی از افت آمار در بین مردان و افراد خوداشتغال بوده است.»

جمعیت غیرفعال، یعنی افرادی که بیکار هستند و به دنبال شغل هم نمی‌گردند، تا پایان ژوئیه با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۱ درصد رسیده است. این افزایش به دلیل وضعیت دانشجویان بوده است. البته جمعیت غیرفعال به دلیل بیماری طولانی‌مدت هم رکورد دیگری از افزایش را ثبت کرده است. 

میزان اشتغال در سه ماه منتهی به ژوئیه بیش از حد انتظار کاهش داشته است. در این بازه زمانی ۲۰۷ هزار شغل از دست رفته است. این در حالی است که ۱۸۲ هزار نفر تنها در لندن بیکار شده‌اند که بزرگترین کاهش از سه ماه منتهی به اکتبر ۲۰۲۰ به حساب می‌آید. 

علاوه بر این، تعداد افراد شاغل بین ۱۶ تا ۲۴ ساله در سه ماهه منتهی به ژوئیه ۱۷۶ هزار نفر کاهش یافته است. 

با این حال به گفته اداره ملی آمار، دستمزدها در بریتانیا با وجود چند فاکتور دیگر به افزایش ادامه خواهد داد. 

با توجه به اینکه نرخ تورم بریتانیا در حال حاضر ۶.۸ درصد است، از نظر تئوری به این معنی است که رشد دستمزدها از افزایش قیمت‌ها پیشی گرفته است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

متوسط دستمزد ماهانه بریتانیا نسبت به سال گذشته ۶.۷ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب میانگین حقوق ماهانه به ۲۲۶۰ پوند (۲۶۳۰ یورو) رسیده است. آمارها نشان می‌دهد حقوق ماهانه اکنون ۲۱.۴ درصد بیشتر از فوریه ۲۰۲۰ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین شهر پرجمعیت بریتانیا اعلام ورشکستگی کرد

شمار شهروندان بریتانیایی که گذرنامه دیگری هم دارند طی یک دهه ۲ برابر شده است

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟