تبادل؛ نگاهی به بازار عظیم فناوری و شبکه‌های اجتماعی

تبادل؛ نگاهی به بازار عظیم فناوری و شبکه‌های اجتماعی
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جهان کنونی که به‌سرعت در حال تغییر است، تحول هیچ یک از صنایع پرشتاب‌تر از فناوری و اینترنت نیست.

آگهی

جهان کنونی که به‌سرعت در حال تغییر است، تحول هیچ یک از صنایع پرشتاب‌تر از فناوری و اینترنت نیست. این فناوری در خط مقدم ابتکارات و ایده‌های تازه است و هر روز راه‌هایی نو برای رسیدگی به امور روزانهٔ افراد و دولت‌ها فراهم می‌کند.

تغییر روزانهٔ شیوهٔ تبلیغ و مصرف با رشد شبکه‌های اجتماعی

رشد بازار فناوری عظیم است و نشانی از رکود ندارد. این بازار با زیرشاخه‌های فراوانش سالانه ۵ تا ۶ درصد رشد دارد، و با فراگیرشدن هوش مصنوعی، انتظار می‌رود در سال‌های آینده هم بیش‌ازپیش رشد کند.

انقلاب فناوری هر روز پیش‌می‌رود و البته برای این رشد هزینه می‌شود، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳.۴۵ تریلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده و همزمان با پیشرفت فناوری شیوهٔ خرید و مصرف هم تغییر کرده، به‌طوریکه سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار هزینهٔ تبلیغات موبایلی شده است.

شرکت‌ها امروز بیش از همیشه بر شیوهٔ تعامل و مصرف ما تأثیر دارند. تیک‌تاک، در جهان شبکه‌های اجتماعی از مشهورترین نام‌هاست و در خط مقدم تغییرات قرار دارد. کریس باجر، مدیر دفتر این شرکت در بریتانیا می‌گوید‌: «ما معتقدیم در بازار تبلیغات و سرگرمی تمایل بسیاری به داستان‌گویی طولانی‌تر با محور خلاقیت پیدا شده. در تیک‌تاک ویدئوهایی هست که می‌توان در تلویزیون و سینما تماشای‌شان کرد، و اینها را در کار ویدئوسازانی می‌بینیم که عنصر حیاتی کار ما هستند.»

قدرت داده‌های گوگل و هوش مصنوعی در خدمت تجارت

گوگل سامانهٔ تازهٔ خدمات کلاود خود را به‌تازگی در دوحه قطر افتتاح کرد. مدیران این شرکت می‌گویند بخشی از سرمایه‌گذاری‌شان در قطر شامل ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌شود، و بخش دیگری از آن بر انتقال کارکنان و نیروی کار به این کشور و ایجاد فضای کار در آن متمرکز است.

مهندس طارق حلیم، مدیر منطقه‌ای گوگل در قطر در این زمینه می‌گوید: ‌«نخستین سامانهٔ خدمات منطقه‌ای را در خاورمیانه راه‌اندازی می‌کنیم که جزئی از طرح توسعهٔ جهانی ماست. سرمایه‌گذاری هم معمولا در کشورهایی که افزایش تقاضا دارند صورت می‌گیرد، چون می‌خواهیم به مشتریان نزدیک باشیم و بهتر به مسائل و مشکلات‌شان رسیدگی کنیم.»

وی با اشاره به اهمیت مدیریت داده‌ها می‌گوید: ‌«مسئولان هر شرکت و سازمانی باید به‌شکل مفیدی با داده‌های مربوط به حوزهٔ خود کار کنند تا سریع‌تر تصمیم بگیرند. بنابراین ما می‌خواهیم مجموعهٔ منحصربه‌فرد و واحدِ داده‌های خودمان را، که حالا به هوش مصنوعی هم مجهز شده و بسیار کارآمدتر است در اختیارشان بگذاریم تا بتوانند هرچه سریعتر به بینش لازم برای تصمیم‌گیر یبرسند.»

 ماریو آکوئینو، مدیرعامل «فیوچر لبز ونچر» در سنگاپور دربارهٔ اوضاع کلی بازار فناوری در آینده می‌گوید: «هر روز و هر ساعت و هر دقیقه ابداع تازه‌ای از راه می‌رسد. در عصری از فناوری هستیم که نمی‌توان میزان نوآوری را ‌پیشبینی کرد. خود ما عمدتاً بر کمبودها و نقایص بازار تمرکز داریم، امری که به بهبود اقتصاد بومی، و اغلب به بهبودِ کار افراد و شرکت‌ها می‌انجامد.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

تبادل؛ استقبال جوان‌ترین قارهٔ جهان از رشد استارت‌آپ‌ها

لوازم خانگی بسیار کم‌مصرف در نمایشگاه فناوری برلین؛ از تلویزیون عظیم تا یخچال دوربین‌دار