Newsletter خبرنامه Events مناسبت ها پادکست ها ویدیو Africanews
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

خبر فوری. ارتش آمریکا به اهدافی در ایران حمله کرد

خبر فوری
خبر فوری Copyright  یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار به روز شده در
همرسانی نظرها یورونیوز را در گوگل دنبال کنید
همرسانی Close Button

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای از حمله به اهدافی در ایران، در واکنش به حمله پهپادی روز شنبه ایران به یک نفتکش در تنگه هرمز خبر داد. دقایقی پیش نیز صداوسیما اعلام کرد که صدای چند انفجار در «سیریک» شنیده شده است.

در بیانیه سنتکام آمده است: «پس از حملات روز گذشته آمریکا در پاسخ به حمله ایران به کشتی «ام/وی اور لاولی» (M/V Ever Lovely)، به ایران فرصتی داده شد تا به توافق آتش‌بس پایبند بماند، اما این کشور چنین نکرد و نیروهایش ساعت ۴:۳۰ صبح امروز به وقت شرق آمریکا، یک پهپاد انتحاری را پرتاب کردند که به نفتکش «ام/تی کیکو» (M/T Kiku) اصابت کرد. این نفتکش با پرچم پاناما، با بیش از دو میلیون بشکه نفت خام، در نزدیکی تنگه هرمز در حال عبور بود.»

آگهی
آگهی

سنتکام افزود که هواپیماهای ارتش آمریکا در پاسخ به حمله پهپادی ایران «زیرساخت‌های نظارتی نظامی، سامانه‌های ارتباطی، پدافند هوایی، تاسیسات نگهداری پهپاد و توانمندی‌های مین‌ریزی» ایران را هدف قرار دادند.

سنتکام افزود که عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز ادامه دارد و نوشت: «نیروهای آمریکایی همچنان هوشیار، مرگبار و آماده‌اند.»

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس دقایقی پیش به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ارتش آمریکا به اهدافی در تنگه هرمز حمله کرده است.

صبح شنبه یک نفتکش در حال عبور از تنگه هرمز هدف حمله پهپادی قرار گرفت. بحرین نیز پیش‌تر از حملات پهپادی ایران به این کشور خبر داده بود.

فاکس‌نیوز: دور جدید حملات آمریکا به اهدافی در ایران پایان یافت

فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی از پایان موج جدید حملات آمریکا به اهدافی در ایران خبر داد.

این مقام آمریکایی گفت: «این دور حملات پس از آن انجام شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یک کشتی را در تنگه هرمز هدف قرار داد. ایران همچنین شب گذشته ۹ پهپاد انتحاری را به سوی یک پایگاه آمریکا در بحرین شلیک کرد.»

ایالات متحده شب گذشته نیز در پاسخ به حمله پهپادی ایران به یک کشتی در تنگه هرمز، مواضع ایران را در امتداد این تنگه هدف قرار داده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا مدام به این مواضع حمله می‌کند، به فاکس‌نیوز گفت: «در فاصله زمانی پس از آتش‌بس ۷ آوریل، ایران توان خود را بازسازی کرده است؛ به همین دلیل به اهدافی در اطراف تنگه هرمز حمله کردیم. چیزهای زیادی آسیب دیده‌اند، اما آن‌ها تجهیزات را جابه‌جا کرده‌اند.»

این مقام آمریکایی همچنین گفت که حملات امشب آمریکا به ایران گسترده‌تر از حملات شب گذشته بود.

انفجار در قشم و سیریک؛ خبرگزاری مهر: یک پرتابه به دکل مخابراتی اصابت کرد

در پی حملات بامداد یکشنبه آمریکا به اهدافی در ایران، خبرگزاری مهر به نقل منابع آگاه از اصابت یک پرتابه به یک دکل مخابراتی در حوالی بندر «طاهرویه» خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی، صدای انفجار در حوالی روستای «مسن» در جزیره قشم نیز شنیده شده است.

این خبرگزاری همچنین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در «بند لنگه» و «بندر کنگ» خبر داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

رفتن به میانبرهای دسترسی
همرسانی نظرها یورونیوز را در گوگل دنبال کنید