سازمان بینالمللی دریانوردی در بیانیهای اعلام کرد که در پی حمله به یک کشتی عبوری از این تنگه طرح تخلیه تنگه هرمز به حالت تعلیق درآمده است.
این کشتی روز پنجشنبه از خلیج فارس عازم دریای عمان بود که هدف پرتابه ناشناس قرار گرفت.
آرسنیو دومینگز، دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی در این بیانیه اعلام کرد: «من تصمیم گرفتم اجرای این طرح را بهطور موقت تعلیق کنم تا مجدداً اطمینان حاصل شود که تضمینهای امنیتی لازم برای کشتیهای موجود در لیست تخلیه ما و همچنین تمامی کشتیهای حاضر در منطقه برقرار است.»
در پی امضای تفاهمنامه ایران و آمریکا، سازمان بین المللی دریانوردی طرحی را برای خروج کشتیها از تنگه هرمز تدوین کرد. به گفته این سازمان تخلیه کشتیها از خلیج فارس احتمالا «هفتهها» به طول خواهد انجامید.