NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«سرکوب مستمر اعتراضات در داخل و خارج»؛ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران وضع کرد

عکس تزینی
عکس تزینی Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده تحریم‌های تازه‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرد. این تحریم‌ها ۱۲ فرد مرتبط با «سرکوب‌های خشونت‌آمیز» در ایران  از جمله «سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مسالمت‌آمیز» پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی را هدف قرار داده است.

آگهی

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۲ تن از مقامات جمهوری اسلامی را در ارتباط با «سرکوب خشونت آمیز مسترم» مردم « در داخل و خارج از مرزهای ایران» تحریم کرده است. 

در بیانیه آمده است که این تحریم‌ها برخی از اعضای سپاه پاسداران، مقامات سازمان زندان‌های ایران و افرادی که مسئول اجرای عملیات‌های مرگبار در خارج از کشور بوده‌اند هدف قرار داده است.

همچنین گفته شده است که این تحریم‌ها با هماهنگی کانادا و استرالیا انجام شده و این کشور‌ها نیز تحریم‌های تازه‌ای علیه افراد مرتبط با «نقض حقوق بشر در ایران»، اعمال کرده‌اند.

بردلی اسمیت، معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفت: «دو سال از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی در بازداشت پلیس موسوم به گشت ارشاد می‌گذرد و با وجود درخواست‌های مسالمت‌آمیز مردم برای اصلاحات، رهبران ایران همچنان به استفاده از تاکتیک‌های خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه خود ادامه می‌دهند.»

او در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا، به همراه متحدان و شرکای خود، همچنان به افشای نام افرادی که برنامه‌های بی‌رحمانه رژیم ایران را اجرا می‌کنند و پاسخگو کردن آنها ادامه خواهند داد.

براساس بیانیه این تحریم‌ها مطابق فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ وضع شده و علیه افرادی در ارتباط با «نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران» اعمال شده است. 

علیرضا بابایی فارسانی رئیس سازمان زندان‌های استان اصفهان، احمدرضا آزاده رئیس سابق زندان سپیدار اهواز، علی عبدی رئیس سازمان زندان‌های استان خراسان جنوبی، غلامرضا روشان رئیس سازمان زندان‌های استان خوزستان، یحیی حسینی پنجکی معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، جواد غفار حدادی (غفاری) معاون عملیات ویژه سازمان اطلاعات سپاه، حمید زارعی کجوسنگی (که با نام خانوادگی زراعتی و زراعی نیز شناخته می‌شود) از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و محمود بغلانی از اعضای سپاه پاسداران،حمید خرم‌دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، مصطفی بازوند فرمانده سپاه و بسیج شهرستان بابلسر در استان مازندران، علی ملک‌شاهکویی، فرمانده سپاه گلستان، سعید بهشتی‌راد، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه از جمله کسانی هستند که نامشان در لیست جدید تحریم‌‌های آمریکا قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی؛ استرالیا پنج مقام ایرانی مرتبط با سرکوب معترضان را تحریم کرد

آمریکا و سه کشور اروپایی «ایران‌ایر» را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تحریم می‌کنند

هریس و ترامپ با تحریم‌های ایالات متحده چه خواهند کرد؟