NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ترامپ از یک رمزارز جدید رونمایی کرد و آن را «شروع یک انقلاب مالی برای توده‌های مردم» خواند

سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ شنبه، ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴، در نشویل
سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ شنبه، ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴، در نشویل Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا به همراه پسرانش و گروهی دیگر از کارآفرینان، اواخر روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) یک پلتفرم ارز دیجیتال راه‌اندازی کردند، با این حال آن‌ها جزئیات اندکی از این پلتفرم ارائه شده است.

آگهی

در مراسم رونمایی از این پلتفرم جدید که طی یک ارائه دو ساعته آنلاین برگزار شد، اطلاعات اندکی در مورد اصل پروژه رمزارز خانواده ترامپ به اشتراک گذاشته شد.

با این حال، به مردم پیشنهاد شد که «بهامُهر - tokens» دیجیتالی خود را از این پلتفرم خریداری کنند و با این کار در روند تصمیم‌گیری شرکت هم دخیل باشند.

علیرغم سوء قصد به دونالد ترامپ در باشگاه گلف‌بازی او در وست پالم‌بیچ فلوریدا، مراسم رونمایی از این پلتفرم همچنان طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش رفت و این سوءقصد باعث لغو یا به تعویق افتادن آن نشد.

در این ارائه آنلاین که با چاشنی سیاست همراه بود، اعلام شد که پلتفرم جدید با نام «وُرلد لیبرتی فایننشیال - World Liberty Financial» قصد دارد خدماتی را با استفاده از فاینانس غیرمتمرکز (DeFi) ارائه دهد.

اصطلاح فاینانس غیرمتمرکز به مکانیسمی اطلاق می‌شود که برای انجام معاملات با اشخاص ثالث، دیگر نیازی به واسطه‌گری از سوی بنگاه‌هایی همچون بانک‌ها نیست.

فاینانس غیرمتمرکز بر اساس فناوری «بلاکچِین» یا به اصطلاح «زنجیرة بستکی» است که از نظر تئوری، صورتحسابی عمومی و امن از تراکنش‌ها را حفظ می‌کند که به راحتی قابل تغییر نیستند.

«وُرلد لیبرتی فایننشیال» به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را خودشان با یکدیگر بده و بستان کنند. البته این نوع سرویس قبلاً هم توسط بسیاری از پلتفرم‌ها ارائه شده است که یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها Aave است.

دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور سابق آمریکا در این مراسم که از طریق شبکه اجتماعی ایکس پخش شد، این پلتفرم را «شروع یک انقلاب مالی» توصیف کرد.

زاکاری فولکمن و چاس هیرو، از چهره‌های اصلی این پروژه که از کارآفرینان باتجربه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند، اظهار داشتند که این پلتفرم در درجه اول از پول پایدار با نوسانات بسیار کم یا اصطلاحا «استیبل کوین - stablecoins» استفاده می‌کند که توسط یک پشتوانه مالی سنتی مثل دلار پشتیبانی می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در نتیجه، آن‌ها از نوسانات بعضاً بی‌رحمانه ارزهای دیجیتالی که از پشتوانه مالی پول دنیای واقعی برخوردار نیستند، رها می‌شوند.

فولکمن گفت که «وُرلد لیبرتی فایننشیال» با توسعه یک پلتفرم کاربرپسند، قصد دارد توده‌های مردم را به سمت ارزهای دیجیتال سوق دهد و پلتفرمی ایجاد کند که به راحتی برای عموم قابل دسترس باشد.

مسئولین این پروژه اعلام کردند که بهامُهرهایی که آن‌ها می‌فروشند به مالکان این حق را می‌دهد تا در مدیریت این پلتفرم نیز شرکت کنند. از این بهامُهرها (توکن‌ها)، ۶۳ درصد در دسترس عموم، ۲۰ درصد به هیات موسسان و بقیه به عنوان پاداش برای کاربران رزرو می‌شود.

رمزارز و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود از ارزهای رمزنگاری‌شده دیجیتال (رمزارزها) به عنوان کلاهبرداری یاد می‌کرد، اما از آن زمان به شدت موضع خود را تغییر داده است و گفته است که در صورت انتخاب شدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه  نوامبر، خود را به عنوان یک «رئیس جمهور طرفدار بیت کوین» معرفی می‌کند.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود، ارزهای را کلاهبرداری می‌نامید، اما از آن زمان به‌طور چشمگیری موضع خود را تغییر داده و اکنون در صورت انتخاب شدن در نوامبر، خود را به عنوان یک «رئیس‌جمهور طرفدار بیت کوین» معرفی می‌کند.

آگهی

از آنجائیکه دولت فعلی جو بایدن به عنوان حامی تنظیم مقررات در بخش ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، ترامپ با انجام این کار، خود را در مقابل دیدگاه‌های او قرار می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش تمسخرآمیز آلمان به اظهارات ترامپ در مناظره با هریس: ما سگ و گربه نمی‌خوریم

چرا شبکه‌های اجتماعی پر از تصویر ترامپ با گربه و اردک شده است؟

شرکت متا: یک گروه ایرانی تلاش کرده حساب مقامات دولت ترامپ و بایدن در واتس‌اپ را هک کند