NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مقام‌های فلسطینی: اسرائیلی‌ها کارکنان یک مدرسه را کتک زدند؛ اسرائیل: آنها عامل حمله بودند

جنگ غزه
جنگ غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان اسرائیلی روز دوشنبه به یک مدرسه در کرانه باختری یورش برده و کارکنان آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

آگهی

آنها می‌گویند نیروهای اسرائیلی سپس مدیر مدرسه و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.

اما اسرائیلی‌ها روایت دیگری از این ماجرا دارند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که فلسطینی‌ها پس از حمله به یک اسرائیلی در نزدیکی این مدرسه، به این مکان فرار کرده‌اند.

اسرائیل با بیان این ادعا که فقط شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دهد، حماس و دیگر شبه‌نظامیان فلسطینی را متهم می‌کند که با عملیات در مناطق مسکونی، غیرنظامیان را به خطر می‌اندازند.

خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی در سراسر کرانه باختری از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به خاک اسرائیل افزایش یافته است. در برخی موارد، شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستاهای فلسطینی‌ها یورش برده و خودروها و املاک آن‌ها را به آتش کشیده‌اند.

همچنین حملات با خودرو، چاقو و تیراندازی که توسط گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی یا افراد عادی علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌شود، افزایش یافته است.

حملات مرگبار

از سوی دیگر مقام‌های فلسطینی بامداد دوشنبه اعلام کردند که در دو حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه در سحرگاه روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر، ۱۶ نفر از جمله ۵ زن و ۴ کودک کشته شدند.

بنا به گفته این افراد، در اثر یکی از این دو حمله هوایی، خانه‌ای در اردوگاه پناهندگان نصیرات در مرکز نوار غزه با خاک یکسان شد و دست کم ۱۰ نفر از جمله ۴ زن و ۲ کودک کشته شدند.

بیمارستان عودا که اجساد به آنجا منتقل شده‌اند، با تأیید این خبر از زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر در اثر این حمله هوایی خبر داد. بر اساس داده‌های این بیمارستان، قربانیان شامل یک مادر، فرزند و پنج خواهر و برادر او هستند.

بنا به گزارش آژانس دفاع غیرنظامی که توسط حماس اداره می‌شود، در حمله هوایی دیگر به خانه‌ای در شهر غزه، ۶ نفر از جمله یک زن و دو کودک کشته شدند.

ارتش اسرائیل به ندرت در مورد اینگونه حملات که به کشته شدن زنان و کودکان می‌انجامد، اظهارنظر می‌کند.

وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود، اعلام کرد که از ۷ اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در غزه کشته شده‌اند. این وزارتخانه در آمار خود تفاوتی میان شبه‌نظامیان و غیرنظامیان قائل نمی‌شود اما همواره تأکید دارد که بیش از نیمی از کشته‌شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اسرائیل مدعی است که در جریان حملات خود، بیش از ۱۷ هزار شبه‌نظامی را کشته است بدون اینکه شواهدی برای این ادعای خود ارائه دهد.

هفته گذشته، سازمان ملل متحد اعلام کرد که یکی دیگر از کاروان‌های کمک‌‌رسانی این نهاد که به سمت شمال غزه در حرکت بوده، توسط نیروهای اسرائیلی متوقف شده است.

آژانس دفاع غیرنظامی غزه نیز اعلام کرد یک مدرسه سازمان ملل متحد که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌شده، هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است که در جریان آن ۱۸ نفر کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد اعلام کرد که در حمله هوایی به این مدرسه، شش کارمند این نهاد بین‌المللی کشته شده‌اند.

جنگ غزه باعث ویرانی گسترده این باریکه شده است به گونه‌ای که حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه شده‌اند.

آگهی

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر، نتایج کالبد شکافی زنی با تابعیت دوگانه آمریکایی ترکیه‌ای که در اعتراض به گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شرکت کرده و به ضرب گلوله کشته شده بود، نشان می‌دهد که او بر اثر اصابت گلوله به سرش جان‌باخته است.

آسوشیتدپرس که این گزارش را مشاهده کرده است، خبر داد که شکستگی جمجمه «آیسنور ازگی ایگی» ناشی از گلوله بوده است.

همزمان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (اونروا) اعلام کرد که مرحله نخست واکسیناسیون کودکان فلسطینی علیه فلج اطفال با واکسیناسیون ۹۰ درصد کودکان با موفقیت به پایان رسید.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با اعضای حماس؛ اردوغان «قتل‌عام غزه» شبیه بوسنی و هرزگووین است

سایه جنگ در غزه بر انتخابات آمریکا؛ جو بایدن می‌تواند بین حماس و اسرائيل آتش‌بس برقرار کند؟

اختلافات با گالانت و اعتراضات گسترده مردمی؛ احتمال «سقوط نتانیاهو» و آتش‌بس در غزه نزدیک است؟