NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سریال تلویزیونی غیرانگلیسی زبان شوگون جوایز امی را درو کرد

عوامل مجموعه تلویزیونی شوگان پس از درو کردن جوایز جشنواره امی
عوامل مجموعه تلویزیونی شوگان پس از درو کردن جوایز جشنواره امی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شوگون، سریال تاریخی زیرنویسی شده ژاپنی یکشنبه شب در مراسم هفتاد و ششمین دوره اعطای جوایز تولیدات تلویزیونی سال آمریکا موسوم به امی به عنوان بهترین سریال درام برگزیده شد و رکوردی کم سابقه از نظر تعداد جوایز اختصاص یافته به خود را در این جشنواره به جا گذاشت.

آگهی

مجموعه‌های تلویزیونی «هک» و «خرس» نیز در این مراسم از جمله برندگان اصلی دیگر بخش‌های مختلف جشنواره امی بودند.

دیالوگ‌های پر تعداد و فراوان به زبان ژاپنی که می‌توانست از محبوبیت مجموعه تلویزیونی شوگون بکاهد در نهایت نتوانست مانعی برای برتری بی چون و چرای این سریال در مراسم یکشنبه شب جوایز امی باشد که معادل اسکار برای تولیدات تلویزیونی آمریکا به حساب می‌آید.

این مجموعه تلویزیونی که اقتباسی از رمان جیمز کلاول است و به مبارزه قدرت در ژاپن طی قرن هفدهم می‌پردازد در مجموع ۱۸ جایزه را به خود اختصاص داد که از حیث تعداد در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

شوگون همچنین اولین سریال غیر انگلیسی زبان است که جایزه اصلی جشنواره امی را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین برنده بهترین کارگردانی شده است.

هیرویوکی سانادا، ستاره سریال‌های تلویزیونی ژاپنی و چهره شاخص مجموعه شوگون برنده جایزه امی بهترین بازیگر مرد شد.

او که نقش یک عالیجناب چیره‌دست و استراتژیست را در این مجموعه ایفا کرده در باره شوگون می‌گوید: «این پروژه یک رویای تحقق‌یافته بود، جایی که شرق با غرب ملاقات می‌کند.»،

همبازی او، آنا ساوای، که در نقش دختر یک سامورایی خلع شده ایفای نقش کرده نیز به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره برگزیده شد.

هیرویوکی سانادا و آنا ساوای که به دلیل درخشش در سریال شوگون جوایز بهترین بازیگران مرد و زن جشنواره امی را دریافت کردند
هیرویوکی سانادا و آنا ساوای که به دلیل درخشش در سریال شوگون جوایز بهترین بازیگران مرد و زن جشنواره امی را دریافت کردندJae C. Hong/Jae C. Hong/Invision/AP

«هک» برنده شد و «خرس» نیز دست خالی برنگشت

در دیگر بخش‌های مرتبط با مجموعه‌های نمایشی، الیزابت دبیکی، هنرپیشه زن استرالیایی برای بازی در نقش پرنسس دایانا در آخرین فصل سریال «تاج» که داستان خانواده سلطنتی بریتانیا را روایت می‌کند، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

مجموعهٔ تلویزیونی اینترنتی کمدی-درام «هک» در رقابت با بزرگترین رقیبش «خرس: بخور یا ببر» شگفتی‌ساز شد و جایره امی بهترین مجموعه کمدی را دریافت کرد.

عوامل مجموعه تلویزیونی هک پس ار دریافت جوایز در جشنواره امی
عوامل مجموعه تلویزیونی هک پس ار دریافت جوایز در جشنواره امیJae C. Hong/Jae C. Hong/Invision/AP

«خرس» به رغم محروم شدن از جایزه اصلی بخش کمدی، به لطف به نمایش گذاشتن ماجراهای جذاب آشپزخانه رستورانی در شیکاگو که به دنبال کسب ستاره است یازده جایزه امی، از جمله جوایز پرتعدادی در بخش بازیگری دریافت کرد.

جرمی آلن وایت و ایبن ماس-بچراک که نقش دو دوست دوران کودکی را که سرآشپز و پیشخدمت هتل می‌شوند، ایفا می‌کنند، برای دومین سال متوالی به ترتیب جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کردند.

لیزا کالون-زایاس که در این مجموعه کمدی نمایشی نقش یک آشپز بداخلاق را ایفا کرده، نیز به عنوان بهترین بازیگر نقش دوم زن برگزیده شد.

مجموعه‌های «بچه‌آهو» در بخش مینی سریال، «سامورایی چشم آبی» در بخش سریال انیمیشن و «خائن‌ها» در بخش مسابقات نمایشی از دیگر برندگان جوایز امی سال ۲۰۲۴ بودند.

یوونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استفاده چت‌جی‌پی‌تی از صدای ستاره هالیوود؛ بازیگران آمریکایی از اسکارلت جوهانسون حمایت کردند

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

جسد بازیگر فیلم برنده اسکار «انگل» در سئول پیدا شد