NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ناو هواپیمابر روزولت آمریکا در حال خروج از خاورمیانه؛ آیا احتمال حمله ایران به اسرائیل کم شده است؟

ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت»
ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» که برای مقابله با حمله احتمالی ایران و نیروهای نیابتی این کشور به اسرائیل به خاورمیانه اعزام شده بود، با تصمیم پنتاگون در حال بازگشت به محل استقرارش در آمریکا است.

آگهی

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه در اکتبر گذشته تاکنون دست‌کم یک ناو هواپیمابر آمریکا به طور ثابت در خاورمیانه مستقر بوده است اما از حدود سه هفته پیش، دو ناو هواپیمابر همزمان در این منطقه حضور داشتند.

ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» قرار بود حدود سه هفته پیش از خاورمیانه خارج شود اما با دستور لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدت استقرار آن در منطقه برای مدت کوتاهی تمدید شد.

ناو «یواس‌اس آبراهام لینکلن» که از حدود سه هفته پیش وارد خاورمیانه شده است اکنون به همراه چند ناو جنگی در خلیج عمان مستقر است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا حضور نظامی این کشور در خاورمیانه را برای مقابله با حمله احتمالی ایران و نیروهای نیابتی این کشور به اسرائیل و حفاظت از نیروهای آمریکایی تقویت کرده است.

ارتش آمریکا بر این نظر است که حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی و ناوهای جنگی همراه آن در خاورمیانه به‌عنوان یک عامل بازدارنده موثر در این منطقه، به‌ویژه در مقابل ایران عمل کرده است.

تا پیش از استقرار ناو هواپیمابر روزولت به خاورمیانه، ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور» از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در دریای سرخ مستقر بود تا به حملات احتمالی علیه اسرائیل پاسخ گوید و از کشتی‌های تجاری و نظامی در برابر حملات حوثی‌های تحت حمایت ایران دفاع کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت ناو روزولت که محل استقرار آن «سن دیگو» است و ناوشکن «یواس‌اس دنیل اینوئی» روز پنج‌شنبه ۱۲ سپتامبر به مقر فرماندهی آمریکا در اقیانوس هند خواهند رسید.

ناوشکن «یواس‌اس راسل»، دیگر ناوشکن این گروه ضربت نیز پیشتر خاورمیانه را ترک کرده و عازم دریای چین جنوبی شده بود.

بنا به این گزارش، اکنون چندین ناو آمریکایی اکنون در شرق دریای مدیترانه و دو ناوشکن و زیردریایی موشک‌انداز «یواس‌اس جورجیا» در حال گشت‌زنی و عملیات دریایی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و سه کشور اروپایی «ایران‌ایر» را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تحریم می‌کنند

حمله اسرائیل به کرانه باختری همزمان با پیشنهاد طرح آتش‌بس تازه توسط آمریکا؛ نتانیاهو: کوتاه نمی‌آیم

کارآیی و قدرت رزم پاتریوت آمریکا و مامبا اروپا: کدام خریدار بیشتری دارد؟