NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

در اولین مناظره انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ چه گذشت؟

اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس
اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس Copyright AP edited by Euronews
Copyright AP edited by Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری در نخستین مناظره خود بعنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند.

آگهی

 این مناظره به میزبانی شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار شد که تنها هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد خبر می‌دهند.

پس از مناظره «ناموفق» جو بایدن با دونالد ترامپ در ماه ژوئن که در نهایت به کناره‌گیری آقای بایدن از انتخابات انجامید، مناظره امشب برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از سوی دیگر براساس نظرسنجی‌ها، بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان هنوز اطلاعات کافی درباره این نامزد دموکرات ندارند.

این مناظره اولین برخورد مستقیم دو نامزد پس از هفته‌ها حملات شخصی دونالد ترامپ و متحدانش به خانم هریس بود.

نکات مهم اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس:

  • دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم، سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند.
  • به نظر می‌رسید هریس با یک نقشه راه مشخص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به‌نظر در انجام این کار موفق شد. او در طول این مناظره جنجالی، ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین، هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی‌اش مورد انتقاد قرار داد.
  • ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد، در لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از اینگونه حملات اجتناب کرد، اما تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد.
  • دونالد ترامپ، هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست.
  • کامالا هریس، که سابقه دادستانی دارد، چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه از ترامپ منجر شد. او در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند، که موجب عصبانیت ترامپ شد.
  • کامالا هریس ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی‌اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک بازیگر پورن و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد.
  • نامزدها در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند، هرچند هیچ‌کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این درگیری‌ها ارائه ندادند.

در ادامه پوشش زنده این مناظره و حواشی مربوط به آن را بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین و شاید آخرین مناظره هریس و ترامپ؛ «رفیق کامالا» و «نابودگر دموکراسی» چه در تیردان دارند؟

دعوت ستاد کامالا هریس از استراتژیست حزب کارگر بریتانیا؛ راه سوم تونی بلر و بیل کلینتون تکرار می‌شود؟

ترامپ در مقابل هریس: چه کسی در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز است؟