NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مرد مظنون به تلاش برای ترور ترامپ در دادگاه تحت پیگرد قرار گرفت

لحظه بازاشت رایان راوث، مرد مظنون به تلاش برای ترور دونالد ترامپ
لحظه بازاشت رایان راوث، مرد مظنون به تلاش برای ترور دونالد ترامپ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردی ۵۸ ساله که مظنون به تلاش برای ترور دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است روز دوشنبه در دادگاه فدرال تحت پیگرد قرار گرفت.

آگهی

رایان راوث روز یکشنبه با یک قبضه سلاح کلاشنیکف در میان بوته‌های زمین بازی گلف دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا دیده شده بود. تحقیق در مورد این حادثه و انگیزه رایان راوث از حضور مسلحانه در زمین بازی گلف رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده ادامه دارد.

رایان راوث هنوز به طور رسمی متهم به تلاش برای ترور دونالد ترامپ نشده است. او روز دوشنبه در دادگاه تنها با دو اتهام مرتبط با نگهداری از سلاحش روبرو شد.

دونالد ترامپ دو ماه پیش در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا مورد سوءقصد قرار گرفت. گوش راست رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در جریان آن حادثه جراحت سطحی برداشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازداشت رایان راوث به ظن تلاش برای ترور دونالد ترامپ بار دیگر موضوع حفاظت از او و رقیبش کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را در کانون توجه‌ها قرار داده است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است سرویس مخفی آمریکا که مسئول حفاظت از جان شخصیت‌های مهم سیاسی است باید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشد.

ماموران سرویس مخفی روز یکشنبه پس از مشاهده مردی مسلح در زمین گلف دونالد ترامپ دست به تیراندازی زدند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه جو بایدن، کامالا هریس و دیگر شخصیت‌های سرشناس حزب دموکرات را به دلیل اظهارات و لحن تندشان علیه خود مسئول تلاش برای ترورش دانست. او پیش از این نیز دموکرات‌ها را به دلیل اینکه وی را خطری برای دموکراسی معرفی می‌کنند مسئول ترور نافرجام ماه ژوئیه خوانده بود.

رایان راوث از هواداران اوکراین در جنگ با روسیه است و سابقه سفر به این کشور جنگزده را نیز دارد. دونالد ترامپ در جریان مناظره اخیرش با کامالا هریس از پاسخ به پرسشی در مورد لزوم پیروزی اوکراین در جنگ طفره رفته بود. اعضای حزب دموکرات بارها دونالد ترامپ را سیاستمداری معرفی کرده‌اند که مورد حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قرار دارد.

اوکراین هر گونه ارتباط با عامل تیراندازی به ترامپ را رد کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن ابراز خرسندی از اینکه به دونالد ترامپ آسیبی نرسید از دستگیری رایان راوث استقبال کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوقصد دوباره علیه دونالد ترامپ؛ حال رئیس جمهور سابق آمریکا خوب است

واکنش تمسخرآمیز آلمان به اظهارات ترامپ در مناظره با هریس: ما سگ و گربه نمی‌خوریم

در اولین مناظره انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ چه گذشت؟