NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

عراقچی: ایران به روسیه موشک بالستیک ارسال نکرده است، تمام

موشک ایرانی (عکس تزئینی است)
موشک ایرانی (عکس تزئینی است) Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2021 The AP. All rights reserved.
Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2021 The AP. All rights reserved.
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در واکنش به تحریم‌های جدید وضع شده از جانب آمریکا و تروئیکای اروپایی بر ایران، گفت که تهران به مسکو موشک بالستیک نفرستاده است.

آگهی

عباس عراقچی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند. ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.»

آقای عراقچی افزود: «معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه گفته بود که روسیه موشک‌های بالستیک را از ایران دریافت کرده و احتمالا تا چند هفته آینده از آن‌ها استفاده می‌کند.

آقای بلینکن افزود که همکاری مسکو و تهران تهدیدی گسترده برای امنیت اروپا است.

ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را بر ایران وضع کردند. تروئیکای اروپایی در چارچوب این اقدامات، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) را به اتهام انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه تحریم کرد.

کرملین روز چهارشنبه گزارش‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات از سوی ایران به روسیه را تکذیب کرد و ادعای مزبور را بی‌پایه و اساس دانست.

همزمان، هلند سفیر ایران ایران را احضار کرد و کاسپار ولدکامپ، وزیر خارجه این کشور با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس خواستار افزایش تحریم‌ها بر ایران شد.

واکنش ایران به تحریم‌های تازه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه اقدام تروئیکای اروپایی را «ادامه سیاست خصمانه غرب و اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران» دانست و تهدید به اقدام «متناظر و متناسب» از سوی تهران کرد.

او همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «صادرکنندگان جنگ‌افزار، موشک و بمب‌های ممنوعه و دو هزار پوندی به رژیم صهیونیستی که مناطق شهری، منازل و اردوگاه‌های مسکونی آوارگان فلسطینی در غزه و کرانه غربی را مورد حمله قرار می‌دهد، چگونه به خود حق می‌دهند ایران را با ادعاهای پوچ و بی‌اساس فروش موشک مورد تحریم قرار دهند؟»

آقای کنعانی نوشت: «نفاق و دروغگویی را کنار بگذارید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و سه کشور اروپایی «ایران‌ایر» را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تحریم می‌کنند

«ارسال موشک‌ از ایران به روسیه»؛ اتحادیه اروپا: اطلاعات موثق داریم؛ کی‌یف کاردار ایران را احضار کرد

مهار طرح‌های موشکی و پهپادی تهران؛ آمریکا در روز تحلیف پزشکیان شرکت‌های چینی و ایرانی را تحریم کرد