NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حدود یک سوم نوجوانان یهودی جهان از ترس یهودی‌ستیزی نمادهای دین خود را پنهان می‌کنند

یهودیان
یهودیان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حدود یک سوم از نوجوانان یهودی در سراسر جهان در واکنش به افزایش یهودی ستیزی، از پوشیدن نمادهای ظاهری این دین مانند گردنبندهای کیپور یا ستاره داوود، دست کشیده اند.

آگهی

این مطالعه که توسط یک موسسه و در همکاری با وزارت امور دیاسپورا و مبارزه با یهودی ستیزی اسرائيل انجام شده می‌گوید دانش‌آموزان یهودی به دلیل خصومت در محیط‌های مدرسه ترجیح می‌دهند نمادهایی را که نشان می‌دهد آنها یهودی هستند، پنهان کنند.

این روند از زمان حمله اسرائيل به نوار غزه که به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی انجامیده شدت گرفته است. با وجود تلاش‌ها و درخواست‌های بین‌المللی برای پایان این جنگ بنیامین نتانیاهو و دولت دست راستی او همچنان به حملات خود که روزانه ده‌ها نفر را به قتل می‌رساند ادامه می‌دهد.

در میان نزدیک به ۸۰۰ نوجوان یهودی که در این پژوهش شرکت داشتند حدود ۴۷ درصد گفته‌اند که از ۷ اکتبر به بعد یهودی ستیزی را تجربه کرده‌اند و اکثر این موارد هم در مدارس مشاهده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که همسالان این نوجوانان بیش از دیگران این اقدامات یهودی ستیزانه را مرتکب شده اند به طوری که نزدیک به ۶۹ درصد از نوجوانان همکلاسی‌های خود را منبع خصومت معرفی کرده‌اند.

همچنین ۲۶.۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که این یهودی‌ستیزی‌ها از سوی معلمان و ۲۷.۴ درصد هم از سوی مدیران مدارس اتفاق افتاده است. از نظر جغرافیایی هم این یهودی ستیزی بیشتر در آمریکا رایج بوده است.

فراتر از تعاملات شخصی، ۱۴.۳ درصد از نوجوانان گفته‌اند که با محتوای یهودی ستیزانه در تکالیف یا برنامه های درسی مدرسه مواجه شده اند، مشکلی که به ویژه در مدارس آمریکا قابل توجه است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

البته یهودیان معیارهای یهودی ستیزانه را بسیار گسترده در نظر می‌گیرند و مشخص نیست در این پژوهش دقیقا چه اقداماتی به عنوان معیار برای سنجش این تحقیق در نظر گرفته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران فرانسوی علیه گسترش یهودی ستیزی در این کشور تجمع کردند

تاکید دولت فرانسه بر مقابله با «یهودی ستیزی» جلیقه زردها

افزایش یهودی ستیزی در اروپا؛ مهاجرت روزافزون یهودیان فرانسه به اسرائیل