NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

فرمانده ارتش اوکراین استراتژی پشت پرده تهاجم به کورسک روسیه را فاش کرد

پیشروی نیروهای اوکراینی در کورسک
پیشروی نیروهای اوکراینی در کورسک Copyright AP/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright AP/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الکساندر سیرسکی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین، روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در یک گفتگوی تلویزیونی به ابعاد تهاجم غافلگیرانه و برون‌مرزی کی‌یف به منطقه کورسک روسیه پرداخته است.

آگهی

آقای سیرسکی که در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا شرکت کرده بود، این عملیات را «موفقیت‌آمیز» خواند و گفت: «این کار خطر حمله دشمن را کاهش داد. ما مانع فعالیت آنها شدیم. ما نبرد را به قلمرو دشمن منتقل کردیم تا دشمن بتواند آنچه را که ما هر روز احساس می‌کردیم، احساس کند.»

ماه گذشته، نیروهای اوکراینی در یک تهاجم فرامرزی به کورسک یورش بردند و صدها کیلومتر مربع از خاک این روسیه را اشغال کردند.

ارتش اوکراین اعلام کرده است که سربازانش طی حمله به کورسک ۵۹۴ نیروی روس را بازداشت کرده‌ و بیش از ۱۰۰ شهرک را به تصرف درآورده‌اند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه خود اهداف کلیدی این عملیات را «جلوگیری از استفاده روسیه از کورسک به عنوان سکوی پرتاب برای حمله جدید، کشاندن نیروهای مسکو به این منطقه از جبهه‌های دیگر، ایجاد منطقه حائل امنیتی، جلوگیری از گلوله‌باران مراکز غیرنظامی اوکراین، گرفتن اسیران جنگی روسی و تقویت روحیه سربازان اوکراینی و به طور کلی شهروندان کشور» عنوان کرده است.

الکساندر سیرسکی که در ماه فوریه پس از برکناری ژنرال والری زالوژنی به وسیله ولودیمیر زلنسکی به عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین منصوب شد گفت که مسکو در نتیجه این حمله ده‌ها هزار نفر، از جمله شماری از بهترین نیروهای تهاجمی هوابرد خود را، به کورسک منتقل کرده است.

الکساندر سیرسکی (سمت راست) و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین
الکساندر سیرسکی (سمت راست) و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراینعکس: آسوشیتد پرس

آقای سیرسکی همچنین درباره وضعیت جنگ در داخل خاک اوکراین اذعان کرد که نیروهای اوکراینی در منطقه اطراف پوکروفسک، شهری استراتژیک که برای هفته‌ها کانون جنگ بوده است، تحت فشار شدیدی قرار دارند.

او با این حال اضافه کرد که نیروهایش موفق شده‌اند پیشروی‌های روسیه را در آنجا متوقف کنند.

وی گفت: «در طول شش روز گذشته دشمن حتی یک متر هم در جهت پوکروفسک پیشروی نکرده است. به عبارت دیگر، استراتژی ما کارساز است.»

این مقام ارشد نظامی اوکراین اضافه کرد: «ما توانایی مانور و استقرار نیروهای تقویتی آنها را از جبهه‌های دیگر سلب کرده‌ایم... و این تضعیف قطعاً در مناطق دیگر احساس شده است. این در حالی است که میزان گلوله‌باران و همچنین شدت تهاجم کاهش یافته است.»

انفجار پل کورسک توسط نیروهای اوکراینی
انفجار پل کورسک توسط نیروهای اوکراینیعکس: آسوشیتد پرس

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شهر پوکروفسک واقع در منطقه دونتسک، یک مرکز لجستیکی و پشتیبانی مهم برای نیروهای اوکراینی است. روسیه در ماه های اخیر حملات شدیدی به پوکروفسک داشته و در این جبهه بطور پیوسته پیشرفت کرده است.

اداره نظامی این شهر پیش از این از ساکنان خواسته بود تا فوراً محل را تخلیه کنند، چرا که به گفته آنان نیروهای روسیه به حدود ۹ کیلومتری حومه شهر رسیده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی ارتش روسیه به سوی پوکروفسک؛ اوکراینی‌ها کشتی روس‌ها را غرق کردند؛ گروسی به کورسک می‌رود

چرا روسیه پاسخ یورش اوکراین به کورسک را نمی‌دهد؛ آیا پوتین به «دیومین» امید بسته است؟

روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد؛ دستیار پوتین: صلح با کی‌یف دیگر امکانپذیر نیست