NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مرگ یک متهم دیگر در ایران؛ دادستان گیلانغرب: متهم حین انتقال برای بازجویی پلیس بدحال شد و فوت کرد

سعید خدرویسی، دادستان گیلانغرب
سعید خدرویسی، دادستان گیلانغرب Copyright ایرنا
Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش‌ها از مرگ یک متهم دیگر در بازداشتگاه پلیس در ایران حکایت دارند. دادستان گیلانغرب در استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور (۵ سپتامبر) صادر شده است، از مرگ یک مظنون به قتل حین انتقال به پلیس آگاهی این شهر خبر داد.

آگهی

سعید خدرویسی، دادستان گیلانغرب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «متهم امروز حین انتقال برای بازجویی پلیس آگاهی بدحال شد و با وجود سرعت عمل مأموران و کمک عوامل اورژانس بیمارستانی فوت کرد.»

بر اساس اطلاعیه دادستانی گیلانغرب، «بررسی اولیه از محل نگهداری متوفی و تن‌پیمایی جسد نشان می‌دهد هیچ علامتی از ضربه به بدن وجود ندارد.»

دادستان گیلانغرب در اطلاعیه خود بدون اشاره به نام و سن فرد جان‌باخته، خبر داد که پزشکی قانونی برای تعیین «علت تامه فوت» این متهم وارد عمل شده است. این مقام قضایی در پایان اطلاعیه خود از رسانه‌ها خواست تا تکمیل تحقیقات «از هر گونه گمانه‌زنی پرهیز» کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اطلاعیه دادستانی گیلانغرب تنها چند روز پس از خبرسازشدن خبر جان‌باختن یک جوان ۳۶ ساله به نام «محمد میرموسوی» در پاسگاه لنگرود، صادر شده است.

چند روز پس از انتشار تصاویر پیکر آقای میرموسوی در غسالخانه، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ایران به صراحت اعلام کرد که مرگ این جوان «به‌ دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت‌گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدم کنترل خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم» رخ داده است.

در سال‌های گذشته، گزارش‌های زیادی از ضرب‌ و شتم و کشته‌ شدن شهروندان ایران در بازداشتگاه‌های پلیس یا دیگر مراکز امنیتی و نظامی این کشور منتشر شده است. همچنین تصاویر و ویدئوهای زیادی از برخورد خشن پلیس ایران و نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران با شهروندان این کشور در خیابان‌ها و مراکز عمومی منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اطلاعیه پلیس ایران در مورد کشته شدن جوان لاهیجانی: رفتار برخی عوامل انتظامی برخلاف مشی حرفه‌ای بود

آسوشیتدپرس به نقل از منابع حقوق بشری: عدم رعایت حجاب دلیل تیراندازی پلیس به یک زن در مازندران بود

روایت پسرخاله مهسا امینی از جان‌باختن او در بازداشتگاه ارشاد تهران در گفتگو با اسکای‌نیوز