NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پوتین در مذاکرات صلح با اوکراین برای چین، هند و برزیل جایگاه ویژه تعریف کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه ۵ سپتامبر گفت که چین، هند و برزیل می‌توانند در مذاکرات صلح این کشور با اوکراین میانجیگری کنند.

آگهی

او که برای شرکت در نهمین مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی‌وستوک روسیه به سر می‌برد، گفت که مسکو مذاکره با کی‌یف را رد نکرده است، اما این مذاکرات باید بر اساس توافقنامه‌های مستند باشند.

پوتین گفت: «توافق اولیه‌ای که میان مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین در هفته‌های نخست جنگ در مذاکرات استانبول حاصل شد و هرگز اجرا نشد، می‌تواند مبنایی برای مذاکرات احتمالی در آینده باشد.»

او درباره نفوذ اوکراین به استان کورسک در خاک روسیه گفت که این حمله با هدف «کند کردن پیشروی روسیه در دونباس انجام شده است، اما این حمله شکست خورد، زیرا اوکراین به سادگی نیروهای خود را در دیگر جبهه‌ها تضعیف کرد.»

پوتین با تأکید بر اینکه هدف اصلی مسکو، تسلط کامل بر دونباس است، گفت که اینک نیروهای روسی شروع به بیرون راندن نیروهای اوکراینی از کورسک کرده‌اند.

او در ادامه گفت اکنون این «وظیفه مقدس» نیروهای نظامی روسیه است که نیروهای اوکراینی را از کورسک بیرون و از شهروندان روسیه دفاع کنند.

اگرچه نفوذ اوکراین به کورسک برای پوتین و فرماندهان ارشد نظامی روسیه شرم‌آور بود، اما مقامات روسیه اکنون از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاکتیکی کی‌یف در جنگ نام می‌برند.

پوتین گفت که کی‌یف با انتقال واحدهای نسبتاً بزرگ و آموزش‌دیده‌اش به روسیه، خود را تضعیف کرد و به مسکو اجازه داد تا حمله به شرق اوکراین را تسریع کند.

پوتین در سخنانی کنایه‌آمیز: مسکو از کامالا هریس حمایت می‌کند

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از اظهارات روز پنج‌شنبه خود، در سخنانی کنایه‌آمیز گفت که روسیه می‌خواهد کامالا هریس برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. پوتین «خنده‌های مُسری» کامالا هریس را علت ترجیح او بر دونالد ترامپ عنوان کرد.

پوتین این اظهارات کنایه‌آمیز را یک روز پس از آن مطرح کرد که وزارت دادگستری آمریکا دو کارمند رسانه روسی «راشا تودی» را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا از طریق «نشر اطلاعات جعلی» متهم کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این نظرند که مسکو بیشتر به پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر تمایل دارد، زیرا او تعهد کمتری به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه دارد.

پوتین در سخنان روز پنج‌شنبه خود، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را انتخاب مردم آمریکا دانست، اما بلافاصله گفت همان‌طور که جو بایدن به حامیانش توصیه کرده است از هریس حمایت کنند، مسکو هم از او حمایت خواهد کرد.

او در تببین دیدگاه خود درباره کامالا هریس گفت: «او چنان رسا و مسری می‌خندد که یعنی همه چیز خوب و تحت کنترل است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شولتس: برلین از کمک‌ نظامی به اوکراین دست نخواهد کشید؛ رهگیری پهپادهای شاهد در دستور کار شرکت آلمانی

حمله مرگبار روسیه با موشک بالستیک؛ رومانی یکی از دو سامانه پاتریوت خود را به اوکراین اهدا می‌کند

حمایت ناتو از عملیات کی‌‌یف در کورسک؛ استولتنبرگ: حمله اوکراین به خاک روسیه مشروع و قانونی است