NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

زلنسکی: فقط با هدف قرار دادن اهدافی در خاک روسیه می‌توان پوتین را متوقف کرد

زلنسکی
زلنسکی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بار دیگر از واشنگتن خواست تا اجازه دهد کی‌یف اهداف نظامی در عمق خاک روسیه را مورد هدف قرار دهد.

آگهی

رئيس جمهور اوکراین در یک سخنرانی شبانه، شنبه شب با اشاره به این مطلب افزود: «ما هر روز در این مورد با شرکای خود صحبت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آنها را متقاعد کنیم تا با هدف قرار دادن نقاطی در عمق خاک روسیه موافقت کنند.»

آمریکا از سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده ، اما استفاده از تسلیحات خود را به خاک اوکراین و عملیات‌های دفاعی مرزی محدود کرده است.

زلنسکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که شش نفر روز جمعه در خارکیف بر اثر بمب‌های هوایی هدایت شونده (سُرشی) روسیه کشته و ۹۷ نفر مجروح شدند و روز شنبه نیز حملات بیشتری رخ داد. او همچنین در ادامه افزود: « تنها با حمله به فرودگاه‌های نظامی روسیه، پایگاه‌های آن‌ها و هدف قرار دادن دستگاه ترور روسیه می‌توان از این حملات جلوگیری و پوتین را متوقف کرد.»

او همچنین گفت که ایمن‌سازی آسمان اوکراین از گزند بمب‌های هوایی هدایت شونده (سُرشی) روسیه گامی قوی برای وادار کردن مسکو به پایان دادن به جنگ و صلح عادلانه خواهد بود.

رهبر اوکراین با درخواست از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان گفت: «ما به توانایی‌هایی نیاز داریم که به ما کمک کند تا بتوانیم به طور کامل از اوکراین و اوکراینی‌ها محافظت کنیم. ما هم به مجوز بهره برداری از قابلیت‌ها برای اهداف دوربرد و هم به گلوله‌ها و موشک‌های دوربرد شما نیاز داریم.»

اظهارات آقای زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که هیئتی با حضور مقام‌های ارشد دولتی اوکراین از جمله «رستم عمروف»، وزیر دفاع این کشور روز جمعه وارد آمریکا شد تا با مقام‌های آمریکایی گفتگو کنند.

این مقام ارشد اوکراینی در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «از فرودگاه‌های روسیه برای ضربه زدن به شهرهای اوکراین استفاده می‌شوند. ما توضیح داده‌ایم که برای محافظت از شهروندان در برابر ترور روسیه به چه نوع توانایی‌هایی نیاز داریم، بنابراین امیدوارم صدای ما شنیده شود.»

انتظار می‌رود زلنسکی در سفر خود در ماه سپتامبر به نیویورک که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهد بود، اظهارات مشابهی را مطرح کند.

همچنین مقام‌های روسیه روز یکشنبه اعلام کردند که اوکراین حملات پهپادی را با هدف گرفتن نیروگاه‌ها و یک پالایشگاه در نزدیک مسکو انجام داده که به آتش‌سوزی منجر شده است. روسیه همچنین می‌گوید بیش از ۱۵۰ پهپاد اوکراینی را در سایر نقاط کشور منهدم کرده‌ است.

در همین حال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد اوکراین روز یکشنبه گفت که حملات روسیه در شرق اوکراین وضعیت مشکلی را برای کی‌یف ایجاد کرده اما در عین حال تصمیمات لازم برای مقابله با آن در حال اتخاذ است. این فرمانده ارشد نظامی اوکراین اشاره‌ای به این نکرد که مکان دقیق حمله روسیه کجا بوده اما پیشتر هم او و زلنسکی گفته بودند که نیروهای روسیه شهر مهم استراتژیک پوکروفسک را هدف قرار داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سیرسکی گفت هفته گذشته چندین روز را در جبهه شرقی نزدیک پوکروفسک گذرانده و جنگ در آنجا را بسیار سخت توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی مرگبار روسیه به منطقه‌ای مسکونی در دومین شهر بزرگ اوکراین

روسیه مدعی تصرف شهرک دیگری در دونتسک شد؛ اوکراین به شهر مرزی بلگورود حمله کرد

حمایت ناتو از عملیات کی‌‌یف در کورسک؛ استولتنبرگ: حمله اوکراین به خاک روسیه مشروع و قانونی است