NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کدام فوتبالیست‌ها در یک مسابقه برای دو تیم به میدان رفتند؟

عکس آرشیوی از آخرین مسابقه پله در نیوجرسی
عکس آرشیوی از آخرین مسابقه پله در نیوجرسی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گاردین در گزارشی با استناد به توئیت یک خبرنگار ورزشی از حضور هم‌زمان یک بازیکن در دو تیم در جریان یک مسابقه بیسبال در آمریکا خبر داده و این پرسش را مطرح کرده است که چطور چنین اتفاق روی داده و آیا در دیگر ورزش‌ها مورد مشابهی دیده شده است؟

آگهی

بر اساس توئیت دیلن هوکزما: دنی یانسن، بازیکن تیم بیسبال «بوستون رد ساکس»، در مسابقه مقابل «تورنتو بلو جیز»، تیم بیسبال کانادایی برای هر دو تیم بازی کرد. آیا چنین اتفاقی تا به حال در فوتبال رخ داده است؟

ماجرا در واقع از این قرار بود که یانسن ماه ژوئن، زمانی که بازی تیمش مقابل بوستون نیمه کاره متوقف شد، برای تورنتو بازی می کرد.

باشگاه بوستون اما یک ماه بعد او را به خدمت گرفت و وقتی بازی متوقف شده دو تیم از سر گرفته شد او با پیراهن تیم تازه خود (رقیب سابق) مقابل تیم سابق (رقیب جدید) در همان مسابقه به میدان رفت.

مورد دیگری که گاردین به آن اشاره کرده در یک مسابقه فوتبال روی داده است که گری براگدن در وب‌سایت چارلتون به آن اشاره کرده است.

این ماجرا به حضور جیمی اوکس مدافع تیم پورت ویل در مسابقه‌ای مقابل چارلتون اتلتیک در باکسینگ دی سال ۱۹۳۲ اشاره دارد که به دلیل مه شدید نیمه کاره به اتمام رسید.

اوکس سپس به تیم چارلتون پیوست و آوریل ۱۹۳۳ در دیدار از سرگرفته شده‌ای که پیش‌تر ناتمام رها شده بود، مقابل پورت ویل به میدان رفت.

چند داستان دیگر هم وجود دارد که بد نیست به آن اشاره کرد، حتی اگه مستقیماً به فردی که برای دو تیم در یک مسابقه بازی کرده، ارتباطی نداشته باشد.

دیوید هاپکینز می‌گوید این موضوع وی را به یاد مقدمه کتاب فوق العاده «چه کسی در دربی کانتی» می‌اندازد.

ماجرا به هنری هاربر مربوط می‌شود که در نخستین فصل برپایی لیگ انگلستان بازیکن ذخیره اورتون بود.

دربی کانتی اکتبر ۱۸۸۸ با ۱۰ بازیکن به مسابقه مقابل اورتون رسید، بنابراین هاربر به صورت قرضی از تیم مقابل برای تکمیل تعداد بازیکنان دربی کانتی به خدمتگرفته شد.

هیچ اطلاعاتی در خصوص نقش او در این مسابقه در دست نیست اما شکست ۴ به ۲ دربی کانتی نشان می دهد که او نقش پررنگی در این دیدار نداشته است؛ این مسابقه ظاهرا تنها تجربه هاربر در لیگ فوتبال انگلستان بوده است.

در همین راستا، میچل سندلر، به این بخش از صفحه ویکی پدیای آلبرت پاپ، بازیکن فوتبال بریتانیایی اشاره می کند.

کلاپتون اورینت فوریه ۱۹۲۵ برای بازی مقابل منچستر یونایتد که بیل هندرسون، مهاجم شناخته شده خودرا به تازگی به «پرستون نورث اند» فروخته بود، به منچستر سفر کرد.

مدیر عامل منچستر یونایتد پیش از آنکه اورینت لندن را ترک کند، با پیتر پراودفوت، مدیر این باشگاه تماس تلفنی گرفت و دو باشگاه بر سر مبلغ انتقال آلبرت پاپ از اورینت به منچستر در ازای مبلغ ۱۰۷۰ پوند به توافق رسیدند.

مدیران دو باشگاه عصر همان روز در ایستگاه پیکدیلی منچستر با هم ملاقات کردند و آلبرت پاپ که با فرانک بارسون، کاپیتان یونایتد دوست بود و بستگانی نیز در بولتون، شهری نزدیک منچستر داست نیز به سرعت شرایط این انتقال را پذیرفت.

آگهی

جزئیات این توافق حوالی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر به اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ فوتبال انگلستان ارسال شد.

اگرچه نام آلبرت پاپ پیش از این قرارداد، ابتدا در ترکیب اصلی اورینت برای مسابقه یاد شده قرار داشت، اما حدود یک ساعت مانده به شروع بازی او به عنوان بازیکن منچستریونایتد معرفی شد.

ستاره سابق اورینت نه تنها با پیراهن منچستریونایتد در این مسابقه به میدان رفت بلکه گل سوم تیم‌ جدید‌ش را نیز وارد دروازه تیم سابق خود کرد تا در پیروزی ۴ بر ۲ شیاطین سرخ در این مسابقه نقش مهمی ایفا کرده باشد.

پاپ نه تنها اجازه داشت بازی را با رنگ های منچستریونایتد شروع کند، بلکه گل سوم این تیم را در پیروزی 4-2 مقابل کارفرمایان قبلی خود به ثمر رساند و همچنین در اواخر بازی با ضربه سر به تیرک دروازه زد.

آگهی

همه مواردی که در بالا به آن اشاره شد به بازی‌‌ها و رقابت‌های رسمی ارتباط داشت که در آن مقررات مانع از بازی کردن یک نفر برای هر دو تیم می‌شوند.

این موضوع اما در بازی‌های دوستانه، مسابقات بزرگداشت و دیدارهای خیریه که هر اتفاقی در آنها امکان‌پذیر به نظر می‌رسد متفاوت است؛ همانطور که ده‌ها فوتبالیست تاکنون در این نوع مسابقات همزمان برای دو تیم به میدان رفته‌اند.

مشهورترین مورد در این میان احتمالاً بازی آخر پله، اسطوره برزیلی دنیای فوتبال است که سال ۱۹۷۷ در نیوجرسی برگزار شد.

ستاره برزیلی در این مسابقه نمایشی برای آخرین بار به میدان رفت و هر نیمه برای یکی از دو تیم کاسموس و سانتوس بازی کرد.

آگهی

در همین راستا، همچنین گفته شده است که جورج بست اکتبر ۱۹۸۱ در یک بازی دوستانه همزمان در یک مسابقه برای دو تیم «سن خوزه ارث‌کوئیکز» (باشگاه وقت او) و مادروِل بازی کرده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درباره ماریو زاگالو؛ منجی پله، منفور روماریو

تهران میزبان فوق‌ستاره‌ها از پله تا رونالدو؛ حضور ۶۰ ساعته پله در ایران چگونه گذشت؟

اضافه شدن کلمۀ «پله» به عنوان صفت به یک لغت‌نامۀ برزیلی؛ مترادف با «بهترین»