NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

توافق نخست وزیر چپ‌گرای اسپانیا با موریتانی: همکاری امنیتی برای سد راه میانبر پناهجویان به اروپا

نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز، در سمت چپ، روز سه شنبه، اوت، مورد استقبال محمد اولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی قرار گرفت.
نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز، در سمت چپ، روز سه شنبه، اوت، مورد استقبال محمد اولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی قرار گرفت. Copyright Mauritanian Presidency/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Mauritanian Presidency/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از AP با استفاده از  Evelyn Ann-Marie Dom
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، در حال حاضر در یک سفر سه‌روزه به غرب آفریقا است تا روابط دوجانبه با موریتانی، گامبیا و سنگال را تقویت کند. این سه کشور مبدا اصلی قایق‌های مهاجرانی هستند که به سمت جزایر قناری حرکت می‌کنند.

آگهی

پدرو سانچز، نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا در روز سه‌شنبه از توافق با کشور موریتانی در غرب آفریقا برای  جلوگیری از افزایش مهاجرانی که مسیر پرخطر اقیانوس اطلس به سمت جزایر قناری را در پیش گرفته‌اند، خبر داد.

سانچز اعلام کرد که اسپانیا برنامه کنترل مهاجرت خود را به موریتانی ارائه خواهد کرد و همکاری بین نیروهای امنیتی دو کشور برای مبارزه با قاچاق انسان افزایش خواهد یافت.

او گفت: «علی‌رغم لفاظی‌هایی که در اروپا در حال رشد است، خود موضوع مهاجرت مشکل اصلی نیست.» او به صراحت نیاز به کارگران مهاجر در جامعه سالخورده اسپانیا را تایید کرد و افزود: «این نیاز مشکلات خاصی را به همراه دارد و برای این منظور باید به دنبال فرمول‌هایی باشیم که اجازه دهد پدیده مهاجرت به‌طور انسانی، ایمن و منظم مدیریت شود تا به نفع تمامی گروه‌ها و جوامعی باشد که به نوعی با پدیده مهاجرت در ارتباط هستند و از آن تاثیر می‌پذریند.»

وی افزود، مهاجرت موضوعی در رابطه با «اصول اخلاقی، همبستگی و کرامت» است و از این رو قصد ندارد مهاجرت را به کلی متوقف کند، بلکه به دنبال بهبود آن است.

او در بخشی از سخنانش از دولت موریتانی «به خاطر تلاش‌هایش در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و همکاری‌هایش در مبارزه با شبکه‌های قاچاق انسان» قدردانی کرد.

محمد ولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی نیز از سانچز که در سال جاری میلادی دو بار از این کشور بازدید کرده، به خاطر «تعهد مستمر اسپانیا به توسعه کشورمان» تشکر کرد.

سفر سانچز به موریتانی بخشی از یک برنامه سه‌روزه‌ در غرب آفریقا است که مقاصد بعدی آن گامبیا و سنگال خواهند بود.

این سه کشور مبدا اصلی قایق‌های مهاجرانی هستند که به‌سوی جزایر قناری سفر می‌کنند.

راهی میانبر برای رسیدن به اروپا

به گفته وزارت کشور اسپانیا، جزایر قناری که در نزدیکی سواحل آفریقا واقع شده و پناهجویان از آن به‌عنوان راهی میانبر برای رسیدن به اروپا استفاده می‌کنند، از ابتدای سال جاری شاهد ورود بیش از ۲۲ هزار نفر به سواحل خود بوده است، این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است. 

در میان این پناهجویان، علاوه بر جوانانی که به دنبال شغل بهتر در خارج از کشور هستند، هزاران پناهنده اقتصادی که از خشونت و بی‌ثباتی اقتصاد در کشور خود فرار کرده‌اند، حضور دارند.  

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

موریتانی به‌عنوان یک کشور با ثبات، حدود ۲۰۰ هزار پناهنده اقتصادی را در مرزهای خود میزبانی می‌کند.

مقامات اسپانیا انتظار دارند در هفته‌های آینده با بهبود شرایط دریانوردی بین غرب آفریقا و مجمع‌الجزایر، تعداد بیشتری از مهاجران به جزایر قناری برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تدابیر جدید دولت استارمر برای مقابله با مهاجران غیرقانونی؛ دولت بریتانیا مسیر فرانسه را سد می‌کند

کاهش شدید شمار پناهجویان در سوئد؛ مهاجرانی که کشور را ترک می‌کنند از تازه واردها بیشتر شد

مهاجران غیرقانونی که به دنبال پناهندگی در ایتالیا هستند در آستانه انتقال به آلبانی قرار دارند