NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

داعش مسئولیت حمله مرگبار با چاقو در آلمان را برعهده گرفت؛ مظنون «غرق در خون» خود را تسلیم کرد

پلیس آلمان
پلیس آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیست و چهار ساعت پس از حمله با چاقو در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان که دست کم ۳ کشته و ۸ زخمی به جا گذاشت، گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

آگهی

از سوی دیگر، پلیس آلمان اعلام کرد که فرد مظنون به انجام این حمله را که متواری بود در یکی از خیابان‌های شهر زولینگن دستگیر کرده است.

وزیر داخلی ایالت نوردراین-وستفالن در گفتگو با رسانه‌های آلمانی این خبر را تایید کرد و گفت: «مردی که واقعاً تمام روز به دنبال او بودیم، به تازگی بازداشت شده است.»

هربرت ریول، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد اما وب‌سایت‌های خبری نشریات بیلد و اشپیگل گزارش دادند که مظنون خود را تسلیم کرده است.

در گزارش برخی رسانه‌های محلی نیز آمده است که مظنون زمانی که خود را در زولینگن به افسران پلیس تسلیم کرد، غرق در خون بود.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که مظنون یک شهروند سوری ۲۶ ساله است که در سال ۲۰۲۲ به آلمان مهاجرت کرده و در بیله فلد درخواست پناهندگی داده است.

مقامات پلیس آلمان ‌پیش‌تر در اوایل روز شنبه نیز اعلام کرده بودند نوجوان ۱۵ ساله‌ای را در ارتباط با این حمله دستگیر کرده‌اند؛ این فرد به ادعای مقامات آلمانی با عامل حمله مرگبار در شهر زولینگن در ارتباط بوده است.

در بیانیه‌ای که شامگاه شنبه در ‌وب‌سایت خبری اعماق متعلق به گروه خلافت اسلامی منتشر شد، آمده است که این حمله برای انتقام خون مسلمانان در فلسطین در دیگر نقاط جهان انجام شده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به انتقام کشتار مسلمانان فلسطین و دیگر نقاط جهان تصریح شده است: «عامل حمله به یک تجمع مسیحیان، یک سرباز داعش است»؛ مقامات آلمانی تاکنون صحت این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

این از معدود دفعاتی است که داعش پس از زنده ماندن عامل یک حمله تروریستی مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد.

به گفته مسئولان محلی، سه فرد جان باخته در این حمله، دو مرد ۶۷ و ۵۶ ساله و یک زن ۵۶ ساله بودند. به گفته پلیس، به نظر می رسد مهاجم عمداً گلوی قربانیان خود را در حمله هدف گرفته است.

شهر ۱۶۰ هزار نفری زولینگن در زمان حمله میزبان برنامه‌ای به نام «جشنواره گوناگونی» به مناسبت ششصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس این شهر بود. جشنواره یاد شده قرار بود تا یکشنبه ادامه داشته باشد اما پس از حمله با چاقو به شرکت‌کنندگان در آن لغو شد.

برنامه‌های متنوعی در زمینه موسیقی، تئاتر و رقص به مدت سه روز برای این رویداد در نظر گرفته شده بود و انتظار می‌رفت دست کم ۷۵ هزار نفر از این رویداد بازدید کنند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو در یک قطار منطقه‌ای آلمان ۲ کشته به جا گذاشت

«ایرانی داعشی» در آلمان به تحمل چهار سال حبس محکوم شد

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد