NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پلیس فرانسه مردی را که به یک کنیسه در جنوب این کشور حمله کرده بود دستگیر کرد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس فرانسه می گوید مردی را که مظنون به ایجاد آتش سوزی و انفجار در بیرون کنیسه ای در جنوب این کشور است، دستگیر کرده است.

آگهی

ژرار دارمنن وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که فرد مذکور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است. هنوز هویت این فرد و انگیزه‌اش برای انجام چنین حمله‌ای اعلام نشده است.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که مظنون به سمت افسرانی که برای دستگیری او رفته بودند تیراندازی کرده است. این تبادل گلوله که در شهر «نیم» در جنوب فرانسه رخ داده و به مجروح شدن مظنون هم انجامیده است.

دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم در بیانیه ای اعلام کرد که دو خودروی پارک شده در مجتمع کنیسه بیت یعقوب در یک منطقه ساحلی در نزدیکی شهر مون‌پلیه حدود ساعت ۸ صبح به آتش کشیده است. در ادامه آتش‌نشانان در دو ورودی دیگر کنیسه هم آتش‌سوزی‌های دیگری را پیدا و آن‌ را مهار کردند.

در این بیانیه آمده که یک افسر پلیس که در حال حرکت به محل بوده در پی انفجار مخزن گاز پروپان در یکی از خودروها مجروح شده است. گفته می‌شود وضعیت این نیروی پلیس پایدار است و خطری جان او را تهدید نمی‌کند.

همچنین پنج نفر از جمله یک خاخام که در زمان حمله در مجتمع کنیسه حضور داشتند آسیبی ندیدند.

در این بیانیه آمده است که دادستان ها در حال بررسی این حمله به عنوان تلاش برای ترور مرتبط با یک گروه تروریستی و تخریب اموال با وسایل خطرناک هستند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای در ایکس این حمله را اقدامی تروریستی خواند و گفت: «مبارزه با یهودستیزی یک نبرد دائمی است.»

گابریل اتل، نخست وزیر موقت فرانسه هم این حمله را اقدامی «تکان دهنده و وحشتناک» توصیف کرد. اتل پس از دیدار با مقام‌های محلی و کارکنان کنیسه گفت: «یک بار دیگر یهودیان فرانسوی به دلیل اعتقاداتشان مورد حمله قرار گرفتند.»

پیش از این، دارمنن دستور تقویت پلیس را برای حفاظت از عبادتگاه‌های یهودیان صادر کرده بود. او همچنین دستور داد که افسران پلیس بیشتری در عبادتگاه‌های یهودیان در سراسر کشور مستقر شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه و حملات اسرائيل به این باریکه موج یهودی‌ستیزی در فرانسه و در دیگر نقاط دنیا افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار نسبت به «افزایش بی‌سابقه» یهودستیزی در جهان؛ ۴۴ درصد یهودیان فرانسوی دیگر کیپا نمی‌گذارند

راهپیمایی ضد یهودستیزی در فرانسه؛ نماد «وحدت» یا جلوه‌ای از «دو دستگی» بر سر جنگ غزه

اتحادیه اروپا: با یهودستیزی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان مبارزه می‌کنیم