Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

یوروپل با همکاری ۱۸ کشور علیه شیوع روزافزون یهودی‌ستیزی در فضای مجازی دست به کار شد

عکس آرشیوی از تظاهرات ضد یهودی‌ستیزی در برلین در سال ۲۰۱۸
عکس آرشیوی از تظاهرات ضد یهودی‌ستیزی در برلین در سال ۲۰۱۸ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوروپُل توانست ابتکار «روز اقدام برای ارجاع و رسیدگی» به محتوای یهودی‌ستیزانه در فضای مجازی را با موفقیت به پایان برساند.

آگهی

این عملیات هماهنگ، به رهبری مقامات سوئیس و بریتانیا و در تاریخ ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) انجام شد.

این ماموریت با مشارکت سازمان‌های مجری قانون از ۱۸ کشور و با همکاری «واحد یوروپل برای ارجاع و رسیدگی به محتوای آنلاین در اتحادیه اروپا / (EU IRU)» و ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات آنلاین برنامه‌ریزی شد.

«روز اقدام برای ارجاع و رسیدگی» بر طیف وسیعی از محتوای یهودستیزانه، مانند سخنان نفرت‌پراکنانه، انکار هولوکاست و تمجید از خشونت علیه جامعه یهودی تمرکز داشت.

هدف اصلی این طرح، حذف محتوای غیرقانونی و اطمینان از پایبندی پلتفرم های آنلاین به مقررات اروپایی در مورد سخنان تنفرانگیز و تبعیض‌آلود بود.

یوروپل و کشورهای شرکت‌کننده در برنامه اقدام، در مجموع نزدیک به ۲ هزار مورد از محتوای یهودی ستیزانه را در اینترنت شناسایی کردند. آن‌ها سپس این موارد برای حذف به ارائه دهندگان خدمات آنلاین ارجاع دادند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

دلیل سازماندهی «روز اقدام برای ارجاع و رسیدگی»، شیوع روزافزون یهودی ستیزی است که توسط گروه‌های افراطی مرتبط با جهادگرایی، ایدئولوژی‌‌های دست‌ راستی و ایدئولوژی‌های چپ در اینترنت ترویج و حمایت می‌شود.

افرادی که به طور رسمی به هیچ سازمان یا گروه خاصی تعلق ندارند نیز برخی از محتوای یهودی‌ستیزانه را در پلتفرم‌های مختلف آنلاین منتشر می‌کنند.

افزایش شمار سخنان نفرت‌پراکنانه با حمله گروه‌های فلسطینی به خاک اسرائیل در تاریخ هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و به دنبال آن واکنش نظامی اسرائیل در نوار غزه صورت گرفت.

در روز اقدام، واحدهای ملی که مسئول ارجاع محتوای اینترنتی بودند و واحدهای تخصصی پلیس از کشورهای آلبانی، اتریش، بوسنی و هرزگوین، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لیتوانی، مالت، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اوکراین و بریتانیا شرکت داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

به دختر۱۲ ساله یهودی در پاریس تجاوز شد؛ادعای رهبر جامعه یهودیان فرانسه درباره ارتباط تجاوز و فلسطین

از ماموریت قناری تا کلاغ سیاه؛ به راه افتادن کارزار ارعاب در فضای مجازی علیه حامیان اسرائیل و فلسطین

چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟