NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حمله پهپادی اوکراین و پیش‌روی «سریع» روسیه؛ پوتین: می‌خواستند شبانه نیروگاه اتمی ما را هدف بگیرند

حمله پهپادی اوکراین به روسیه در روز ۱۹ اوت
حمله پهپادی اوکراین به روسیه در روز ۱۹ اوت Copyright Planet Labs PBC/AP
Copyright Planet Labs PBC/AP
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین روز پنجشنبه از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی روسیه در غرب این کشور خبر داد. از سوی دیگر بنابر گزارش‌های منتشر شده، روسیه درحال پیش‌روی سریع در شرق اوکراین است. کی‌یف از شهروندان منطقه «پوکروسک» خواست که هرچه سریع‌تر این منطقه را تخلیه کنند.

آگهی

اوکراین روز پنجشنبه از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی روسیه در غرب این کشور خبر داد. از سوی دیگر بنابر گزارش‌های منتشر شده، روسیه درحال پیش‌روی سریع در شرق اوکراین است. کی‌یف از شهروندان منطقه «پوکروسک» خواست که هرچه سریع‌تر این منطقه را تخلیه کنند.

بنابر ویدیو‌های منتشر شده در روز پنجشنبه، اوکراین همزمان با موج جدید حملات در داخل قلمروی روسیه، به یک پایگاه نیروی هوایی در جنوب این کشور حمله پهپادی کرده است.

در یکی از این ویدیو‌ها دود فضا را دربر گرفته و انفجار‌های پی‌ در پی در منطقه مشاهده می‌شود.

آندری بوخاروف، فرماندار روستوف طی پستی در کانال تلگرامش اعلام کرد که حمله پهپادی خنثی شده، با این حال این حمله به آتش‌سوزی در تاسیسات وزارت دفاع در ۳۰۰ کیلومتری مرز اوکراین منجر شده است.

مقامات روسیه از اعلام ماهیت این تاسیسات خودداری کردند، اما بنابر بررسی‌های ان‌بی‌سی، این حمله به انبار تسلیحات پایگاه هوایی «مارینوسکا» صورت گرفته است.

در تحولی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه اوکراین را به حمله شبانه به نیروگاه هسته‌ای «کورسک» متهم کرد.

این نیروگاه در ۵۰ کیلومتری منطقه‌ای قرار دارد که اوکراین حملات اخیر خود در داخل قلمروی روسیه را انجام داده است.

ولادیمیر پوتین گفت: «دشمن تلاش کرده است که شبانه به این نیروگاه اتمی حمله کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از این امر مطلع کرده‌ایم.»

به گزارش خبرگزاری فراسنه، الکسی سمیرنوف به ولادیمیر پوتین اطلاع داده است که این تاسیسات در حال حاضر به صورت معمول کار می‌کند.

ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه از منطقه مرزی که نیروهای این کشور طی دو هفته گذشته از آن‌جا وارد خاک روسیه شده‌اند، بازدید کرد.

رئیس جمهوری اوکراین ادعا کرد که نیروهای این کشور کنترل یک روستای دیگر را در قلمروی روسیه در دست گرفته‌اند.

از دیگر سو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور حملات اوکراین را دفع کرده و نیروهای روس کنترل روستای «مژوف» را در «دونتسک» در شرق اوکراین در دست گرفته است.

در جبهه دیگر، مقامات شهر «پوکروفسک» در دونتسک از مردم خواسته‌اند که این منطقه را ترک کنند. زیرا انتظار می‌رود که با توجه به پیشروی سریع نیروهای روسیه، آن‌ها تا دو هفته دیگر به این شهر برسند.

یوری ترتیاک، فرمانده نظامی شهر «مرنوهارد» که اکنون تنها چهار کیلومتر با خط مقدم جبهه درگیری فاصله دارد خطاب به مردم گفت: «تعلل نکنید. اوضاع بهتر نمی‌شود و فقط وخیم‌تر خواهد شد. این‌جا را ترک کنید.»

بنابر اعلام مقامات اوکراین، کودکان به همراه والدین و یا دیگر قیم‌های قانونی‌شان به صورت خودکار از برخی مناطق دونتسک از جمله شهر پوکروفسک تخلیه می‌شوند.

آگهی

با این‌ حال به گفته آقای ترتیاک برخی با پنهان کردن کودکانشان از دید مقامات، از ترک منازل خودداری می‌کنند.

آقای ترتیاک گفت: «مواردی داشتیم که والدین فرزندانشان را پنهان کردند. امروز با پلیس در مورد راه حل این مساله و اقدامات آینده گفتگو می‌کنیم.»

او افزود: «کسانی که یک هفته پیش از ترک این محل خودداری کردند، اکنون نظرشان عوض شده و دست‌جمعی از اینجا خارج می‌شوند.»

او تاکید کرد: «پیش‌روی دشمن از آن‌چه انتظار داشتیم سریع‌تر است.»

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استراتژی جدید نظامی روسیه؛ تحلیل قوای ارتش اوکراین در جنگی «فرسایشی»

حمله اوکراین به عمق ۳۰۰ کیلومتری روسیه؛ سه روز است شعله‌های آتش در مخازن سوخت روستوف زبانه می‌کشد

حمله روسیه به چند‌ قدمی دفتر زلنسکی؛ اوکراین: انبار مهمات روسیه را نابود کردیم