NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ارتش روسیه از کنترل مرکز لجستیکی شهر «نیو یورک» خبر داد

جنگ اوکراین
جنگ اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهایش کنترل «مرکز لجستیکی استراتژیک در شهر نیو یورک» در شرق اوکراین را به دست گرفته است. اقدامی که در راستای تلاش برای تصرف کل منطقه دونتسک اوکراین صورت می‌گیرد.

آگهی

حتی در شرایطی که نیروهای اوکراینی پس از حمله غافلگیرانه برون مرزی که در روز ۶ اوت آغاز شد، به دنبال پیشروی در منطقه کورسک روسیه هستند، سرنوشت «نیو یورک» نشانگر این است که نیروهای روسی بدون در نظر گرفتن حملات اوکراین همچنان به پیش‌روی خود در مرز این کشور ادامه می‌دهند. در نتیجه نیروهای روسی نیازی به قرار گرفتن در موضع تدافعی ندیده و همچنان به راهبرد تهاجمی خود ادامه می‌دهند.

روسیه این شهر را نووگورودسک که تلفظ روسی آن است می‌نامد اما اوکراین در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت نام اصلی یا همان نیو یورک را به آن بازگرداند.

وزارت دفع روسیه در بیانیه‌ای در خصوص عملیات ارتش این کشور در این شهر گفت: «در نتیجه عملیات گسترده نیروهای گروه مرکزی ما، یک گروه بزرگ از نیروهای دشمن شکست خورد و یکی از بزرگترین شهرک‌های منطقه تورستک و مرکز مهم لجستیکی نووگورودسک آزاد شد.

ارتش اوکراین هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است.

شهر نیو یورک که جمعیت آن پیش از جنگ کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بود، در خط راه آهن به اسلوویانسک، قرار دارد. شهری که مسکو برای مدت‌ها قصد داشت آن‌را تصرف کند. ارتش اوکراین اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در بحبوحه گزارش‌هایی که وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسیه مبنی بر اینکه نیروهای مسکو در عملیات پاکسازی در نیو یورک شرکت دارند، درگیری‌های شدیدی در بخش تورتسک از جمله در نیو یورک در جریان است.

گروه نیروهای خورتیتسیا اوکراین در یک گزارش صبحگاهی در تلگرام اعلام کردند که نیروهای روسی ۲۴ بار تلاش کرده اند در مناطق مختلف از جمله نیو یورک پیشروی کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز دوشنبه، ولادیمیر روگوف، یک مقام مورد حمایت روسیه، ویدئویی از یک سرباز روس در حال برافراشتن پرچم روسیه بر فراز ساختمانی اداری در نیو یورک در حالی که پرچم سوخته اوکراین روی سنگفرش بیرون گذاشته شده بود، منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روسیه پاسخ یورش اوکراین به کورسک را نمی‌دهد؛ آیا پوتین به «دیومین» امید بسته است؟

هشدار بوندستاگ؛ کاهش هر گونه کمک نظامی به اوکراین «پیامی مرگبار» برای کی‌یف است

روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد؛ دستیار پوتین: صلح با کی‌یف دیگر امکانپذیر نیست