NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به یک روستای فلسطینی‌؛ اتحادیه اروپا تل‌آویو را تهدید به تحریم‌ کرد

حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به یک روستای در کرانه باختری
حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به یک روستای در کرانه باختری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله اخیر شهرک‌نشینان اسرائیلی به یک روستای در کرانه باختری را محکوم و اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد تحریم‌های بیشتری را علیه حامیان آن‌ها، از جمله افرادی در دولت اسرائیل پیشنهاد دهد.

آگهی

او روز جمعه ۱۶ اوت در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت شهرک‌نشینان اسرائیلی به طور مداوم و بدون اینکه با مجازات جدی روبرو شوند، در کرانه باختری به گسترش «خشونت‌» دامن می‌زنند، و این وضعیت هرگونه امید به دستیابی به صلح را به خطر می‌اندازد.

بورل در ادامه با تأکید بر اینکه «دولت اسرائیل باید فوراً به این اقدامات غیرقابل‌قبول پایان دهد»، خبر داد که او قصد دارد پیشنهادی را برای اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افرادی که از این شهرک‌نشینان «خشونت‌طلب» حمایت می‌کنند، ارائه کند، تحریم‌هایی که برخی از اعضای دولت اسرائیل را نیز می‌تواند دربرگیرد.

رسانه‌های اسرائیلی و فلسطینی خبر دادند که گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی که بسیاری از آن‌ها صورت خود را پوشانده بودند، روز پنج‌شنبه با یورش به ساکنان روستای «جیت» در کرانه باختری، اقدام به آتش زدن چند خانه و خودرو کردند.

مقام‌های وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی از کشته شدن یک فلسطینی ۲۳ ساله و زخمی شدن یک نفر دیگر در این حمله خبر دادند. بنا به گفته آن‌ها مهاجمان به سوی فلسطینی‌ها کوکتل‌مولوتف و سنگ پرتاب کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه این حمله را «جدی» تلقی می‌کند، آن را محکوم کرد و گفت وظیفه ارتش است که امنیت کشور را تامین کند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد که عاملان هر اقدام جنایتکارانه دستگیر و محاکمه خواهند شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک غیرنظامی اسرائیلی را که در حمله به روستای جیت شرکت کرده بود، دستگیر کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فلسطینی‌ها اسرائیل را متهم می‌کنند که به گروه‌هایی از شهرک‌نشینان افراطی و خشونت‌طلب اجازه می‌دهد تا به روستاهای آن‌ها حمله کنند.

بر اساس گزارش دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، از ماه اکتبر تاکنون بیش از هزار حمله توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها صورت گرفته که ۱۰۷ مورد از آن‌ها منجر به مرگ یا زخمی شدن فلسطینی‌ها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسانه اسرائیلی: قطر با توجه به پیشرفت مذاکرات صلح، خواستار تجدیدنظر ایران در حمله به اسرائیل شده است

عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل؛ محمد بن سلمان از خطر «سوءقصد به جان خود» ابراز نگرانی کرده است

کشته‌شدن ۳ اسرائیلی در مرز اردن؛ نتانیاهو: در محاصره ایدئولوژی «محور شرارت ایران» هستیم