NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

بوکسور زن المپیکی متهم به داشتن کروموزوم مردانه؛ مربی ایمان خلیف: در الجزایر تغییر جنسیت مجاز نیست

ایمانI خلیف بوکسور الجزایری پس از مصاحبه با SNTV در بازی های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴
ایمانI خلیف بوکسور الجزایری پس از مصاحبه با SNTV در بازی های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایمان خلیف، مشت‌زن الجزایری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پس از اولین مبارزه خود با آنجلا کارینی ایتالیایی و اتهامات نادرست درباره جنسیت خود از مرم جهان خواست تا طبق اصول المپیک عمل کنند.

آگهی

جنجال از آنجا شروع شد که آنجلا کارینی، بوکسور زن ایتالیایی تنها ۴۶ ثانیه پس از مبارزه با اشاره به درد شدید بینی ناشی از مشت‌های سخت رقیبش از مبارزه کنار رفت و پس از اعلام پیروزی، خلیف با او دست نداد.

اتهامات علیه خلیف که صلاحیت او برای شرکت در المپیک را زیر سوال می برد، واکنش‌های بین المللی و ناراحتی شخصی وی را برانگیخت. خلیف در مصاحبه‌ای صمیمانه با (SNTV) که به زبان عربی انجام شد، بر اهمیت پایبندی به اصول المپیک تأکید کرد و گفت که «از همه مردم جهان می‌خواهد که طبق منشور المپیک از اصول المپیک حمایت کنند.»

وی همچنین با اشاره به تأثیرات مخرب چنین نظارتی بر سلامت روحی و روانی ورزشکاران، گفت که بررسی‌های جنسیتی چقدر برای او مضر بوده است و از این فرصت برای پایان دادن به زورگویی علیه ورزشکاران استفاده کرد و آن را عاملی برای «نابود کردن افکار، روح و ذهن مردم و تفرقه میان آنان» اعلام کرد.

بوکسور ۲۵ ساله الجزایری اعتراف کرد که خانواده اش نیز نگران او هستند و ابراز امیدواری کرد تا بتواند با مدال طلا بهترین پاسخ را به آنان بدهد.

او در این مصاحبه اعلام کرد که متعجب است، چرا این اتهامات الان و در چنین موقعیتی رخ می‌دهد، در حالی که او سال‌هاست به ورزش بوکس مشغول بوده و کارینی ایتالیایی و سایر مربیان برای مدتی طولانی او را می‌شناسند.

«در کشور الجزایر تغییر جنسیت مجاز نیست.»
محمد چاوا
مربی بوکس ایمان خلیف

محمد چاوآ، مربی خلیف، با حمایت از او در این‌باره افزود: «در کشور الجزایر تغییر جنسیت مجاز نیست.»

چاوآ گفت: «حتی در کشورهای در حال توسعه چنین عملی [تغییر جنسیت] پرهزینه است، اگر ایمان بر اساس ادعای مردم بودجه لازم برای انجام آن را داشته باشد، ترجیح می‌دهد خودش را سیر کند، نان و لباس بخرد و مانند بقیه دوستانش زندگی کند.»

ایمان خلیف الجزایری پس از شکست آنا هاموری از مجارستان در مسابقه بوکس یک چهارم نهایی وزن ۶۶ کیلوگرم زنان در بازی‌های المپیک تابستانی
ایمان خلیف الجزایری پس از شکست آنا هاموری از مجارستان در مسابقه بوکس یک چهارم نهایی وزن ۶۶ کیلوگرم زنان در بازی‌های المپیک تابستانی AP Photo

موانع عامل انگیزه می‌شوند

خلیف که پس از شکست آنا هاموری از مجارستان و راهیابی به نیمه نهایی اشک می‌ریخت، در مورد انگیزه‌اش برای مسابقه دادن گفت: «خود موانع باعث پیدایش انگیزه می‌شود.»

این جوان ۲۵ ساله بارها اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد این اتهامات او را از تلاش برای کسب اولین مدال طلای المپیک الجزایر در بوکس زنان منصرف کند.

او از کمیته بین‌المللی المپیک برای حمایت‌هایش از او، به‌ویژه پیام تشویقی شخصی توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، تشکر کرد. خلیف همچنین از طرفداران خود شامل الجزایری‌ها، عرب‌ها و مردم سراسر جهان که در این دوران سخت در کنار او ایستادند، تشکر کرد. او مصمم است که اولین مدال طلای المپیک الجزایر را در بوکس زنان به دست آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در مسابقات دو سرعت زنان؛ نخستین ورزشکار تراجنسیتی پا به میدان پارالمپیک می‌گذارد

روایت زندگی زنان تیم پناهندگان المپیک ۲۰۲۴: از بوکسور همجنس‌گرا تا رقصنده خیابانی زاده افغانستان

حاشیه‌های المپیک؛ بازیکن تیم ملی هاکی استرالیا به اتهام تلاش برای خرید کوکائین در پاریس بازداشت شد