NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کامالا هریس به آرای لازم برای نامزدی رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست یافت

کامالا هریس
کامالا هریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کامالا هریس در یک رای گیری مجازی حزب دموکرات به آستانه لازم برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری دست یافت تا یک قدم دیگر به رسمی شدن کاندیداتوری و رقابت با دونالد ترامپ نزدیک‌تر شود.

آگهی

کامالا هریس تنها کمتر از دو هفته از زمانی که اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود توانسته به میزان حمایت کافی درون حزبی برای این امر دست یابد. بعد از حمایت جو بایدن و دیگر چهره‌های برجسته حزب دموکرات کمپین او با قدرت پیش رفته و هیچ سیاستمداری در حزب دموکرات هم این نامزدی را به چالش نکشیده است.

رای‌گیری مجازی کمیته ملی حزب دموکرات از صبح روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح آغاز و هریس بدون رقیب و مخالفت به آرای لازم برای این امر دست یافت.

در حالی که مدتی طول کشید تا برخی از دموکرات‌های برجسته (به ویژه باراک و میشل اوباما) به صورت علنی از هریس حمایت کنند اما به تدریج همه در این حزب پشت معاون جو بایدن در آمدند تا او با حمایت کامل دموکرات‌ها آماده رقابت با دونالد ترامپ شود.

قرار است روز ۱۸ اوت کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو برگزار شود و آنجا نامزدی هریس به صورت قطعی رسمیت خواهد یافت. او هنوز نامی از معاون خود در این رقابت نبرده و رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌های متفاوتی در خصوص این جایگاه کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از کسانی چون جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا که با وجود مخالفت‌های جناح مترقی حزب دموکرات یکی از گزینه‌های اصلی بسیار به عنوان معاون احتمالی کامالا هریس در کمپین انتخاباتی یاد می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شب نخست مجمع ملی دموکرات‌ها؛ بایدن، هیلاری و دیگران از آمریکایی‌ها خواستند به کامالا رای دهند

۹۹ روز تا انتخابات آمریکا؛ تردید جمهوریخواهان در پیروزی ترامپ و هیجان در کمپین هریس

مرد مظنون به تلاش برای ترور ترامپ در دادگاه تحت پیگرد قرار گرفت