NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

اسماعیل هنیه در قطر به خاک سپرده شد

به خاک سپردن هنیه در قطر
به خاک سپردن هنیه در قطر Copyright AP/AP
Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مراسم تشییع جنازه اسماعیل هنیه، رئيس دفتر سیاسی حماس روز جمعه ۲ اوت (۱۲ مرداد) در دوحه، پایتخت قطر با حضور مقام‌های کشورهای مختلف عربی و اسلامی برگزار شد.

آگهی

در حالی که واشینگتن در پی تهدیدات ایران و متحدانش شامل حماس و حزب‌الله به دنبال تقویت حضور دریایی خود در خاورمیانه است حوثی‌های یمن دو پهپاد آمریکایی MQ-9 را بر فراز استان صعده شمالی این کشور سرنگون کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این گروه مورد حمایت ایران مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. پس از حمله تلافی جویانه اسرائيل علیه این گروه در بندر حدیده، این نخستین حمله‌ای است که حوثی‌ها علیه ایالات متحده در منطقه انجام می‌دهد.

در همین حال ایالات متحده آماده می‌شود تا در کنار اسرائيل به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه پاسخ دهد. لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرده که این کشور رزمناوها و ناوشکن‌های اضافی نیروی دریایی را که می‌توانند موشک‌های بالستیک را سرنگون کنند به خاورمیانه و اروپا ارسال کرده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد که در حال اعزام یک اسکادران اضافی از جت‌های جنگنده به خاورمیانه است. در این بیانیه آمده است: «لوید آستین دستور داده که وضعیت نظامی ایالات متحده برای بهبود حفاظت از نیروهای ایالات متحده، افزایش حمایت از دفاع از اسرائیل و اطمینان از آمادگی ایالات متحده برای پاسخگویی به موارد احتمالی مختلف طراحی شود.»

بیانیه پنتاگون اضافه کرد که نیروی دفاعی آمریکا آمادگی دارد که تدابیر بیشتری برای مقابله با خطرات حمله موشکی زمینی را در نظر بگیرد.

ارتش ایالات متحده پیشتر و در زمانی که روز ۱۳ آوریل موشک‌ها و پهپادهای ایران روانه اسرائيل شده بود این حملات را خنثی کرده بود. کاخ سفید وعده در صورت تکرار باز هم چنین خواهد کرد و خود را متعهد به حفظ امنیت اسرائيل دانسته است.

در آن زمان، اسرائیل تفریبا تمام نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و موشک را با کمک ایالات متحده و دیگر متحدانش با موفقیت سرنگون کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن روز پنجشنبه در تماس تلفنی با نتانیاهو درباره استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده برای حمایت از اسرائیل در برابر تهدیداتی مانند موشک و هواپیماهای بدون سرنشین صحبت کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایران و حماس هر دو اسرائیل را مسئول ترور اسماعیل هنیه دانسته‌اند اما اسرائيل مطابق معمول سکوت کرده و از پذیرش یا رد انجام آن سر باز زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترور هنیه در تهران؛ فارس «بمب‌گذاری» را رد کرد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وعده خون‌خواهی داد

بن سلمان: عربستان بدون «تشکیل کشور مستقل فلسطینی» اسرائیل را رسمیت نخواهد شناخت

از کتاب تا خوشنویسی: نگاهی به صحنه‌ی پررونق ادبی قطر