NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ترور هنیه در تهران؛ فارس «بمب‌گذاری» را رد کرد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وعده خون‌خواهی داد

ساختمان احتمالی محل کشته شدن اسماعیل هنیه
ساختمان احتمالی محل کشته شدن اسماعیل هنیه Copyright عکس: رکنا
Copyright عکس: رکنا
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، گزارش منتشره در نشریه نیویورک تایمز را درباره چگونگی کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران رد کرد. همزمان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است «چگونگی خون‌خواهی» در حال بررسی است.

آگهی

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است اخبار نیویورک تایمز درباره نحوه مرگ اسماعیل هنیه با هدف «تبرئه» اسرائیل از «جرم نقض حاکمیت سرزمینی و تجاوز به خاک ایران» منتشر شده است.

این در حالی است که مقامات رسمی ایران تا کنون درباره چگونگی حادثه سکوت کرده‌ و سپاه پاسداران نیز در بیانیه خود تنها به ذکر کشته شدن رئیس دفتر سیاسی حماس اکتفا کرده است.

پیشی از این نیویورک تایمز به نقل از «۷ منبع»، شامل مقامات ایرانی و آمریکایی، گفته بود که اسماعیل هنیه با بمبی که «دو ماه پیش» در محل اقامتش کار گذاشته شده کشته شده است.

خبرگزاری فارس افزوده ادعاها درباره کارگذاری بمب در حالی است که «کارشناسان» شیوه مرگ اسماعیل هنیه را «ناشی از اصابت یک پرتابه» می‌دانند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران: نحوه خون‌خواهی در حال بررسی است

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در حاشیه مراسم تشییع اسماعیل هنیه اطمینان داد که تهران کشته شدن رهبر حماس را تلافی خواهد کرد.

وی گفت: «اینکه محور مقاومت و ما چگونه این خون‌خواهی را انجام می‌دهیم، موضوعی است که در دست بررسی است.»

آقای باقری با بیان اینکه اسرائیل از این کار «پشیمان خواهد شد»، اضافه کرد: «حتما این کار اتفاق خواهد افتاد».

پیش‌تر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در پیام تسلیت خود به مناسبت مرگ اسماعیل هنیه وعده «خون‌خواهی» داده بود.

ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه برای بررسی این موضوع شده است.

آقای کنی در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، تقاضا کرده است که وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی «به منظور بررسی و محکومیت این اقدام» جلسه‌ای را برگزار کنند.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از مکالمات تلفنی با وزرای امور خارجه عمان، اردن، روسیه، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، الجزایر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر‌کل سازمان ملل متحد خبر داده است.

مراسم تشییع اسماعیل هنیه در تهران
مراسم تشییع اسماعیل هنیه در تهرانعکس: آسوشیتد پرس

حزب‌الله: «ده‌ها» موشک به شمال اسرائیل شلیک کردیم

همزمان گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، تحت حمایت ایران، گفته است «در پاسخ» به اقدام اسرائیل در کشتن فؤاد شکر فرمانده ارشد این گروه اقدام به پرتاب «ده‌ها راکت کاتیوشا» به خاک این کشور کرده است.

در سوی مقابل ارتش اسرائیل اعلام کرده است که شماری از این راکت‌ها را بر فراز منطقه جلیل غربی رهگیری کرده و شماری دیگر از آن‌ها در فضای باز و مناطق غیرمسکونی فرود آمدند که خسارتی بر جای نگذاشته‌اند.

مطابق گفته ارتش اسرائیل اندکی پس از شلیک راکت‌ها نیروی هوایی این کشور «پرتابگر حزب‌الله را که راکت‌ها از آن پرتاب می‌شد، هدف قرار داده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی

بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو: آمریکا متعهد به دفاع از اسرائیل در برابر «همه تهدیدهای ایران» است

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت واشنگتن متعهد به دفاع از امنیت اسرائیل «در برابر همه تهدیدات ایران شامل گروه‌های تروریستی نیابتی آن حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها» است.

بنابر دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا، در این تماس آقای بایدن همچنین بر «تلاش‌های مداوم برای کاهش تنش‌های گسترده‌تر در منطقه» تاکید کرده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیلعکس: آسوشیتد پرس

گزارش شده که این گفتگوی تلفنی حدود «۳۰ دقیقه» به طول انجامیده است.

تماس بین رهبران اسرائیل و ایالات متحده پس از آن صورت گرفت که تل‌آویو اعلام کرد فؤاد شکر فرمانده نظامی حزب‌الله را در بیروت حذف کرده است.

آگهی

دولت بنیامین نتانیاهو با این حال تا کنون مسئولیت کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران را نپذیرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه سوم سپاه: هنیه با شلیک «پرتابه کوتاه برد با سر جنگی ۷ کیلوگرمی» ترور شد

تلگراف: موساد برای ترور اسماعیل هنیه چند نیروی سپاه «انصار‌المهدی» را استخدام کرده بود

اسماعیل هنیه در قطر به خاک سپرده شد