NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

باران و گرمای هوا علیه المپیک پاریس؛ مسابقه شنای سه‌گانه مردان به تعویق افتاد

طرحی از نگارگری ایرانی در رودخانه سن، پاریس، افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
طرحی از نگارگری ایرانی در رودخانه سن، پاریس، افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بارش باران در پایان هفته گذشته نه تنها برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ را دشوارتر از معمول کرد بلکه موجب افزایش نگرانی‌ها از وخامت کیفیت آب رودخانه سن شده است؛ رودخانه شهر پاریس که قرار بود روز سه‌شنبه محل برگزاری مسابقات شنای سه‌گانه مردان باشد.

آگهی

مسابقات شنای سه‌گانه مردان ابتدا برای سه‌شنبه (۳۰ ژوئیه) ساعت ۸ صبح برنامه‌ریزی شده بود. در حالی که ورزشکاران ساعت ۴ صبح به سختی از خواب بیدار شده بودند و مشغول صرف صبحانه بودند تا آمادگی جسمانی خود را تا ۸ صبح به سطح مسابقه برسانند، به آنها اعلام شد که این مسابقه به چهارشنبه (۳۱ ژوئیه) ساعت ۱۰:۴۵ صبح موکول شده است.

مسابقات شنای سه‌گانه زنان نیز از پیش برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود ولی برگزاری هر دو مسابقات منوط به نتایج آزمایش کیفیت آبِ رودخانه سن خواهد بود.

البته سازمان هواشناسی فرانسه برای سه‌شنبه شب وزش باد شدید و برای بعدازظهر چهارشنبه نیز بارش خفیف باران پیش‌بینی کرده است. همچنین، احتمال بارش باران در بعدازظهر پنجشنبه نیز وجود دارد. بنابراین، همچنان احتمال تعویق دوباره برگزاری مسابقات شنای سه‌گانه به دلیل کاهش کیفیت آب رودخانه سن وجود دارد.

شهرداری پاریس تاکنون برای بهبود کیفیت آب رودخانه پاریس ۱.۴ میلیارد یورو هزینه کرده که شامل ساخت یک حوضه غول پیکر برای جذب آب اضافی باران و جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه و نوسازی زیرساخت‌های فاضلاب شهری بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مسئولان برگزاری مسابقات المپیک اعلام کردند، در صورت تعویق مجدد، مسابقات شنای سه‌گانه مردان و زنان برای روز جمعه (۲ اوت) و در ساعت‌های ۸ و ۱۰:۴۵ صبح برگزاری خواهد شد. افزون بر مسابقات شنای سه‌گانه، برگزاری مسابقات مختلط سه‌گانه و شنای ماراتن زنان و مردان نیز در رودخانه سن و در روزهای ۵، ۸ و ۹ اوت برنامه‌ریزی شده است.

اما تعیین ساعت ۱۰:۴۵ صبح برای برگزاری مسابقات شنای سه‌گانه مردان می‌تواند عامل مزاحم دیگر یعنی گرمای هوا را مطرح کند. مطابق اعلام سازمان هواشناسی فرانسه دمای هوای پاریس همزمان با فراگیر شدن موج گرما در فرانسه، روز چهارشنبه تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالا می‌رود؛ گرمایی که همزمان با افزایش رطوبت هوا کار را برای گروهی از ورزشکاران و تماشاگران دشوار کرده است.

البته برخی مسئولان برگزاری مسابقات معتقدند که دمای ۳۵ درجه در گرم‌ترین ساعت روز ثبت خواهد شد و اتفاقا در زمان برگزاری مسابقه بالا رفتن دمای هوا می‌تواند موجب کاهش سطح باکتری‌های آب رودخانه سن شود. اما برخی دیگر یادآوری می‌کنند که اگر مسابقه زیر تابش نورخورشید برگزار شود، دمای هوای موثر بر شناگران تا ۳۹ درجه سانتیگراد می‌تواند افزایش یابد.

ولی ظاهرا این تنها گرما، باران و آلودگی هوا نیست که شناگران را در المپیک ۲۰۲۴ آزار می‌دهد. مطابق اعلام مسئولان تیم استرالیا، شناگر این کشور، لنی پالیستر که در رقابت‌های ۱۵۰۰ متر آزاد شرکت کرده، به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناچار به کناره‌گیری از این مسابقات شده است. البته او امیدوار است که با بهبود شرایط جسمی در مسابقات چهار در دویست متر آزاد که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رژیم غذایی روزانه قهرمانان: بهترین ورزشکاران المپیک برای داشتن بهترین عملکرد چه می‌خورند؟

مشعل پرنده المپیک پاریس ۲۰۲۴ چه ویژگی خاصی دارد و چگونه کار می‌کند؟

چرا لباس‌های ورزشی زنان نسبت به مردان به تدریج تنگ‌تر و شورت‌ها کوتاه‌تر شد؟