NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

بازیکن هلندی که به جرم تجاوز به دختری ۱۲ ساله زندانی شده بود، اولین بازی خود را در المپیک واگذار کرد

استیون ون دو ولد از هلند در بازی نیمه نهایی مردان CEV در جام ملتهای والیبال ساحلی وین 2022 در مقابل اتریش به رقابت می پردازد
استیون ون دو ولد از هلند در بازی نیمه نهایی مردان CEV در جام ملتهای والیبال ساحلی وین 2022 در مقابل اتریش به رقابت می پردازد Copyright AP/Florian Schroetter
Copyright AP/Florian Schroetter
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

استیون فن دی فلده (Steven Van de Velde)، بازیکن تیم والیبال ساحلی هلند که حدود ۱۰ سال پیش به دلیل تجاوز به دختری ۱۲ ساله در انگلستان محکوم و زندانی شد، اولین بازی خود را روز یکشنبه و در حالی که توسط تماشاگران هو شد، در المپیک ۲۰۲۴ انجام داد.

آگهی

حضور آقای فن دی فلده در این بازی‌ها و در جمع تیم ملی هلند با توجه به این که او در سال ۲۰۱۴ به دلیل تجاوز به یک دختر ۱۲ ساله به چهار سال زندان محکوم شد، جنجال‌برانگیز شده است. او در سال ۲۰۱۷ و پس از گذراندن ۱۳ ماه حبس از زندان آزاد شد و اکنون ۲۹ سال سن دارد.

با وجود گسیل شدن سیل انتقادات به کمیته ملی المپیک هلند به دلیل انتخاب او، کمیته بین‌المللی المپیک از این تصمیم «صحیح» دفاع کرد و گفت که آقای فن دی فلده تحت «بازپروری زیادی» قرار گرفته است. کمیته ملی المپیک هلند هم اعلام کرد که او پس از طی دوران محکومیت، شرایط لازم را برای بازگشت به میادین داشته و به همین دلیل برای حضور در المپیک انتخاب شده است.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، در این خصوص به شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت: «من به عنوان یک زن، از تصور این که فردی که به یک دختر کوچک تجاوز کرده است در المپیک حضور دارد، شوکه شده‌ام ... در نظر داشته باشید که دولت فرانسه نقشی در تصمیم‌گیری برای انتخاب ورزشکاران به منظور شرکت در المپیک پاریس نداشته است.»

اما آقای فن دی فلده در بیانیه‌ای که در وب سایت فدراسیون والیبال هلند منتشر شد، اعلام کرد: «من درک می‌کنم که در آستانه بزرگترین رویداد ورزشی جهان، این موضوع توجه رسانه‌های بین المللی را جلب کند. از دست من هم کاری برنمی‌آید و چاره‌ای جز پذیرش تبعات آن که ناشی از بزرگترین اشتباه زندگی‌ام است، ندارم.»

استیون فن دی فلده و هم تیمی‌اش (متیو ایمرس) که از او دفاع کرده و استیون را فردی بسیار مهربان توصیف کرده، در پایان مسابقه با تیم ایتالیا با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجاوز وحشیانه و قتل یک پزشک در هند؛ هزاران نفر در اعتراض به فقدان امنیت برای زنان به خیابان‌ها آمدند

تصاویری از نخستین افتتاحیه المپیک بیرون از استادیوم‌ها؛ شب بارانی پاریس شاهد رقص،‌ نور و هیجان بود

ادعای مرد بودن همسر رئیس جمهور فرانسه؛ عاملان افترا به پرداخت غرامت به بریژیت ماکرون محکوم شدند