NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

از زندان تا جبهه جنگ؛ خودرو دزد سابق از تجربه پیوستن به ارتش اوکراین می‌گوید

آموزش زندانیان سابق اوکراینی برای خدمت در ارتش
آموزش زندانیان سابق اوکراینی برای خدمت در ارتش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجرمان سابق اوکراینی که پیش‌تر تن به مجازات زندان داده بودند با خدمت در ارتش به دنبال فرصتی تازه برای شکل دادن به یک زندگی تازه هستند.

آگهی

بودان فیلوننکو، خودرو دزد سابق اوکراینی یکی از آنها است که پس از تصمیم برای پیوستن به ارتش کشورش مورد انتقاد هم‌بندی‌های خود قرار گرفته بود.

او اما به این انتقادها تنها یک پاسخ بسیار ساده داد: «نمی روم که بمیرم؛ می روم خدمت کنم و زندگی‌ام را تغییر دهم.»

فیلوننکو، ۳۲ ساله، یکی از هزاران زندانی اوکراینی است که بر اساس قانونی جدید مبنی بر عفو در قبال خدمت سربازی، برای پیوستن به ارتش ثبت‌نام کرده است.

کی‌یف برای دفع تهاجم تمام‌عیار مسکو که به ماه سی‌ام خود رسیده و هیچ نشانه‌ای از پایان ندارد، با مشکل سربازگیری و تامین نیروی مورد نیاز روبرو است.

مقامات اوکراینی علاوه بر اصلاح نظام سربازگیری، برای تقویت ارتش و جذب نیروهای با انگیزه، افرادی مانند فیلوننکو را که اکنون در حال آموزش در تیپ پیاده‌نظام موتوریزه ۵۷ است، جذب کرده‌اند.

فیلوننکو و سایر زندانیان سابق اوکراینی که رویترز حین تمرین و آموزش در منطقه خارکیف واقع در شمال شرق این کشور با آن‌ها مصاحبه کرد، گفته‌اند که از فرصت جنگیدن استقبال کرده‌اند.

پاول که فقط نام کوچک خود را می‌گوید و یک سال دیگر از مجازات زندانش باقی مانده بود، روز پس از تصویب قانون جدید سربازگیری در ماه مه، بلافاصله برای خدمت در ارتش ثبت‌نام کرد.

«چرا باید بیگانگان وارد کشور من شوند و سرزمینم را نابود کنند؟» این پرسش فرمانده‌ ۴۶ ساله و مصمم گروهان آموزشی است که خود به دلیل ترکش‌های یک پهپاد روسی، از ناحیه پا زخمی شده است.

طبق قوانین جدید، اگر زندانیان موافقت کنند که بدون مرخصی تا پایان جنگ خدمت کنند، باقی مانده‌ محکومیت آن‌ها بخشیده و سپس مشمول آزادی مشروط می‌شوند.

بنا به اعلام دفتر دادستانی کل اوکراین، تاکنون بیش از ۳ هزار زندانی سابق به واحدهای مختلف نظامی این کشور پیوسته‌اند.

دنیس مالیوسکا، وزیر دادگستری اوکراین ماه مه گذشته شمار زندانیان واجد شرایط برای پیوستن به ارتش را ۲۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

افرادی که به دلیل ارتکاب جرائم خاص مانند قتل دو یا چند نفر و یا جرائم جنسی محکوم و زندانی شده‌اند، از ثبت نام برای انجام خدمت در ارتش منع شده‌اند.

فیلوننکو به رویترز می‌گوید که پس از شنیدن خبر قتل عام غیرنظامیان در جریان اشغال مناطق اطراف کی‌یف توسط روسیه در آغاز جنگ، انگیزه جنگ و مقابله به دشمن پیدا کرد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده روسیه را به اوکراین منتقل می‌کند

اوکراین: اگر مسکو با «حسن‌ نیت» عمل کند آماده مذاکره با روس‌ها هستیم

شلیک به عمق خاک روسیه با تسلیحات غرب؛ مقامات آمریکایی تردید دارند موازنه جنگ را تغییر دهد