NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

جنگ در نوار غزه؛ اسرائيل دستور تخلیه بخشی از نوار غزه را صادر کرد

نوار غزه
نوار غزه Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2023, The AP. All rights reserved
Copyright Abdel Kareem Hana/Copyright 2023, The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اسرائیل دستور تخلیه بخشی از منطقه‌ای در نوار غزه را که روز دوشنبه به عنوان «محدوده بشردوستانه» تعیین کرده بود، صادر کرد.

آگهی

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که قصد دارد عملیاتی را علیه شبه نظامیان حماس که مدعی است در آن منطقه خود را پنهان کرده‌اند آغاز کند. این منطقه شامل بخش شرقی منطقه بشردوستانه موسی است که در جنوب نوار غزه واقع شده است.

در اوایل ماه جاری، اسرائیل تخمین زد که یک میلیون فلسطینی در حال حاضر در منطقه بشردوستانه هستند که حدود ۱۴ کیلومتر در امتداد دریای مدیترانه را پوشش می‌دهد.

به گفته سازمان ملل و گروه‌های بشردوستانه، بخش‌های قابل توجهی از آن منطقه اکنون با چادرهایی پوشیده شده که فاقد امکانات بهداشتی و پزشکی است و دسترسی‌های محدودی هم دارد.

این اعلام ارتش اسرائيل بعد از آن صورت می‌گیرد که مقام‌های آمریکایی و اسرائيلی ابراز امیدواری کرده‌اند توافق برای پایان جنگ در نوار غزه از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده است.

سفر نتانیاهو به آمریکا

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل اعلام کرد که مذاکرات روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت. مصر، قطر و ایالات متحده همچنان تلاش می‌کنند با فشار بر اسرائيل و حماس زمینه را برای پایان دادن به جنگ و آزاد کردن گروگان‌ها فراهم سازند. نخست وزیر اسرائيل همچنین قصد دارد به زودی به ایالات متحده سفر کند.

نتانیاهو قرار است در سفر خود به آمریکا با جو بایدن دیدار و در کنگره آمریکا نیز سخنرانی نماید. آقای نتانیاهو با اشاره به اینکه صرف نظر از اینکه رئيس جمهور آتی آمریکا چه کسی باشد تاکید کرد واشینگتن و تل آویو همیشه در کنار هم باقی خواهند ماند.

جنگ در نوار غزه در حالی ادامه دارد که تعداد تلفات میان فلسطینی‌ها از مرز ۳۹ هزار نفر گذشته و همچنان حملات اسرائيل کشته‌های بیشتری در میان غیرنظامیان فلسطینی بر جا می‌گذارد. این در حالی است که این کشور بدون توجه به انتقادات و فشارهای بین‌المللی برای پایان جنگ، همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

در مقابل حدود ۱۲۰ گروگان اسرائيلی همچنان در حبس نیروهای فلسطینی هستند اما مقام‌های اسرائيلی می‌گویند حدود یک سوم آنها کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که به عملیات خود در مرکز و جنوب غزه ادامه می‌دهد.

حمله به کاروان سازمان ملل

در همین حال سازمان ملل همچنین اسرائیل را به هدف قرار دادن کاروان انسان دوستانه خود در مرکز غزه متهم کرده است.

فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا، گروه اصلی سازمان ملل متحد حامی فلسطینیان در غزه، گفت که اسرائیل روز یکشنبه به یک کاروان سازمان ملل در نزدیکی یک ایست بازرسی نظامی اسرائیل تیراندازی و با گلوله‌های خود خودروی زرهی سازمان ملل را سوراخ کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لازارینی گفت که حرکت این کاروان با نیروهای اسرائیلی هماهنگ شده بود اما باز هم سربازان این کشور به سمت نیروهای امداد و نجات آتش گشودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از تحریم سخنرانی تا تظاهرات؛ نتانیاهو خطاب به کنگره آمریکا: پیروزی ما، پیروزی شما است

دولت اسرائیل مخفیانه میلیون‌ها دلار به کانون‌های شهرک‌سازی غیرمجاز در کرانه باختری سرازیر می‌کند

حمله اسرائیل به کرانه باختری همزمان با پیشنهاد طرح آتش‌بس تازه توسط آمریکا؛ نتانیاهو: کوتاه نمی‌آیم