NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

در نخستین نشست کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان با حضور ترامپ و معاون اول جوانش چه گذشت؟

آسوشیتدپرس
آسوشیتدپرس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز اول کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را با حضور رسمی جی دی ونس به عنوان معاون اول جوانش برگزار کرد.

آگهی

ترامپ با معرفی این سناتور ۳۹ ساله‌ از اوهایو به عنوان معاون اول خود در روزهایی که تمرکز بر سر سن روسای جمهور پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره انتخاباتی اوج گرفته است، شتاب تازه ای به کارزار انتخاباتی خود داد.

کنوانسیون ملی جمهوری خواهان کمتر از دو روز پس از ترور شوکه کننده ترامپ در پنسیلوانیا آغاز شد. این حادثه که منجر به مجروح شدن ترامپ و کشته شدن یک نفر از حضار شد، بر این کنوانسیون سایه افکنده بود. سخنرانان در این دیدار از زنده ماندن ترامپ ابراز خرسندی و از عزمش برای بازپس گیری کاخ سفید در ماه نوامبر قدردانی کردند.

آنچه در روز اول کنوانسیون رخ داد، نشان از ورود چشمگیر ترامپ به سالن کنفرانس بود، آن‌هم تنها دو روز پس از ترور و در حالی‌که پانسمانی روی گوش راست خود داشت.

ترامپ با تکان دادن مشت خود در هوا، ژستی را تکرار کرد که در هنگام انتقالش توسط ماموران سرویس مخفی به محلی امن در روز ترور انجام داده بود.

اگرچه این بار از معدود دفعاتی بود که او سخنرانی رسمی ایراد نکرد، اما حضور او به خوبی رویداد ناخوشایند ترور اخیر را یادآوری می‌کرد.

دوئل مک کانل و جی‌دی ونس

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا که به اندازه کافی از ترامپ حمایت نکرده بود، از سوی جمعیت هو شد، اما در همان حال جی دی ونس، دومین سناتور جوان ایالات متحده در اولین حضور رسمی خود به عنوان معاون اول ترامپ، با تشویق‌های پرشوری روبرو شد.

لحظه دوئل میان این دونفر، مک کانل را از قدرتمندترین رهبر و تاکتیک پردازان حزبش به ابرازی برای تمسخر در صحن کنوانسیون تبدیل کرد.

با این حال، ظهور سیاسی ونس ۳۹ ساله بدون مک کانل ممکن نبود.

دو سال پیش، ونس برای جمع آوری پول و مقابله با یک رقیب دموکرات که از بودجه خوبی برخوردار بود، مبارزه می‌کرد و این «سوپر پک» یا همان «ابرکمیته اقدام سیاسی» مک‌کانل بود که با بیش از ۳۰ میلیون دلار هزینه تبلیغاتی وارد شد.

ونس امروز در مسیر پیروزی و شهرت قرار دارد و مک کانل که اکنون در گرگ و میش زندگی سیاسی خود قرار گرفته، در ماه نوامبر از سمت رهبری مجلس سنا کناره‌گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ در نخستین روز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان
دونالد ترامپ در نخستین روز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهانآسوشیتدپرس

اتحادیه‌های کارگری دوست جدید جمهوری خواهان

برای دهه‌ها، دموکرات‌ها حزب مورد توفق اتحادیه‌های کارگری بودند، در حالی که جمهوری‌خواهان ظاهرا با آنها دشمنی داشتند.

با این حال، در شب افتتاحیه کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان یا آر.ان.سی، ترامپ از شان اوبراین، رئیس اتحادیه کارگری موسوم به «اتحادیه بین‌المللی برادری تیمسترز» دعوت کرد تا آخرین سخنرانی این نشست را ایراد کند. اوبراین از هر دو حزب بزرگ سیاسی به دلیل عدم حمایت کافی از کارگران انتقاد کرد.

با توجه به سابقه طولانی حزب جمهوری خواه در اجرای قوانین ضد کارگری، سخنرانی یک رئیس اتحادیه بزرگ کارگری در گردهمایی جمهوری خواهان بسیار غیرمعمول است.

سخنرانی اوبراین که با استقبال متفاوتی از سوی جمهوری خواهان مواجه شد، شامل انتقاد از جو بایدن هم بود. بایدن که اغلب ادعا می‌کند «نزدیک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ به اتحادیه‌های کارگری» است، اکنون به همراه اعضای حزبش قاعدتا نباید تصور کند که از حمایت اتحادیه‌های کارگری برخوردار است.

اوبراین با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های کارگری مستقل هستند و هیچ حزب سیاسی نمی‌تواند حمایت آن‌ها را بدیهی تلقی کند، اعلام کرد: «ما وابسته به هیچ‌کس یا هیچ حزبی نیستیم.»

آگهی

صحبت از مسائل مربوط به تراجنسیتی‌ها در میانه مسائل اقتصادی

در این افتتاحیه با هدف متحد کردن رأی دهندگان ناامید از افزایش قیمت‌ها، تمرکز بر اقتصاد بود، با این حال انتقاد از افراد تراجنسیتی نشان ‌داد مسائل فرهنگی به اندازه مسائل مالی برای جمهوری‌خواهان ایجاد انگیزه می‌کند.

سه نفر از سخنرانان از دموکرات‌ها به دلیل ترویج پذیرش بیشتر تراجنسیتی ها انتقاد کردند. یکی از موارد اختلاف نظر مهم آن‌ها حمایت بایدن از افراد تراجنسیتی هم‌زمان با عید پاک در سال ۲۰۲۴ بود. در حالی که این همپوشانی برای بسیاری از جامعه ال‌جی‌بی‌تی تصادفی بود، بسیاری از جمهوری خواهان آن را توهین تلقی کردند.

مارجری تیلر گرین، نماینده مجلس نمایندگان با انتقاد از این اقدام گفت که «فقط دو جنس وجود دارد.»

سایر جمهوری خواهان با رقابت ورزشکاران تراجنسیتی با دختران مخالفت کردند.

آگهی

دولت بایدن در ماه آوریل قانونی پیشنهاد کرد که مدارس و کالج‌ها را از ممنوعیت کامل ورزشکاران تراجنسیتی منع می‌کند، قانونی که به سرعت در دادگاه به چالش کشیده شد.

در حالی که سناتور ران جانسون از حزب جمهوری خواه، این موضوع را «برنامه کاری حاشیه‌ای» خواند، جان جیمز، یکی از نمایندگان کنگره با انتقاد گسترده از آن گفت: «دختران ما را با نرهای بیولوژیک مجبور به حضور در زمین‌های بازی و رختکن می‌کنند.»

انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به خاطر تورم

جمهوری‌خواهان با اعلام آنکه تورم اقتصاد ایالات متحده را ویران کرده است، بایدن را مقصر دانستند. این موضوع می‌تواند رأی کسانی‌ که اخلاق ترامپ را زیر سؤال می‌برند اما به سیاست‌های اقتصادی او اعتماد دارند، جذب کند. آنها بسته اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد کرونازده آمریکا را یکی از دلایل افزایش قیمت دانستند.

سخنرانان جمهوری‌خواه به جز انتقاد از بایدن، برنامه مشخصی برای رسیدگی به تورم سوای وعده مبهم بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید ارائه نکردند.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحاد رقبای جمهوری‌خواه در پی سوء قصد نافرجام؛ نیکی هیلی: جمهوری اسلامی در زمان ترامپ ضعیف شد

وعده ترامپ: کمیسیون بهره‌وری دولتی با ریاست ایلان ماسک تشکیل می‌دهم

سود شخصی یا نفع جمعی؛ ترامپ همزمان با نامزدی در انتخابات، چرا دل‌باخته رمز‌ارز شده است؟