Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جرقه تشکیل حزب جدید «میهن‌پرستان» در پارلمان اروپا زده شد؛ ۳ حزب اروپایی طرفدار پوتین متحد شدند

به ترتیب از راست: ویکتور اوربان، هربرت کیکل و آندری بابیش
به ترتیب از راست: ویکتور اوربان، هربرت کیکل و آندری بابیش Copyright حساب وبکتور اوربان در شبکه اجتماعی ایکس
Copyright حساب وبکتور اوربان در شبکه اجتماعی ایکس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویکتور اوربان روز یکشنبه از راه‌اندازی یک اتحاد سیاسی به نام «میهن‌پرستان برای اروپا» خبر داد. این اتحاد شامل هربرت کیکل، رهبر حزب راست افراطی «آزادی» در اتریش، و آندری بابیش، نخست وزیر سابق جمهوری چک است.

آگهی

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۳) از شکل‌گیری اتحاد جدیدی متشکل از حزب راست افراطی «آزادی» اتریش و اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون در جمهوری چک رونمایی کرد.

هدف این ائتلاف جذب شرکای بیشتر با هدف تبدیل شدن به بزرگترین گروه جناح راست در پارلمان اروپا است.

بدین منظور، نخست‌وزیرر مجارستان روز شنبه به وین سفر کرد تا به اتحاد «میهن‌پرستان برای اروپا» بین حزب متبوع خودش یعنی «حزب فیدس» با حزب اتریشی راست افراطی «آزادی» به رهبری هربرت کیکل و حزب «آنو» به رهبری آندری بابیش، نخست وزیر سابق چک رسمیت ببخشد.

این اعلامیه یک روز پیش از آغاز دوره شش ماهه مجارستان به عنوان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا صورت گرفت.

انتخابات پارلمان اروپا که در اوایل ماه ژوئن برگزار شد، دستاوردهایی را برای احزاب راست افراطی به همراه داشت، اگرچه موفقیت آن‌ها در کشورهای مختلف متفاوت بود، و سؤالاتی در مورد توانایی آنها برای همکاری مؤثر ایجاد کرد.

در حال حاضر، این احزاب بین دو دسته سیاسی مختلف در داخل پارلمان اروپا که قوه مقننه اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، تقسیم شده‌اند و تعداد قابل توجهی نیز تاکنون وارد هیچ دسته‌ای نشدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

 ویکتور اوربان در سال‌های اخیر از فرصت‌های به دست آمده برای مسدود کردن، کمرنگ کردن یا به تاخیر انداختن تصمیم‌های کلیدی اتحادیه اروپا نهایت استفاده را برده است، و به طور معمول برخلاف نظر اکثر رهبران دیگر در مورد مسائلی مانند جنگ در اوکراین،‌ و روابط با روسیه و چین عمل کرده است.

مخالفت‌های عمومی اوربان با سیاست‌ها و مواضع اتحادیه اروپا مدت‌ها است که دیگر دولت‌های این اتحادیه را ناامید کرده و باعث شده تا نخست‌وزیر مجارستان از جریانات اصلی اتحادیه اروپا دور بماند و به حاشیه سوق داده شود.

فراخوان اتحاد میهن‌پرستان به سایر احزاب راست‌افراطی

اوربان در مراسم روز یکشنبه گفت: «آنچه اروپایی‌ها می‌خواهند سه چیز است: صلح، نظم و توسعه و آنچه امروز از نخبگان [سیاسی] در بروکسل می‌گیرند، جنگ، مهاجرت و رکود است.»

آنچه اروپایی‌ها می‌خواهند سه چیز است: صلح، نظم و توسعه و آنچه امروز از نخبگان [سیاسی] در بروکسل می‌گیرند، جنگ، مهاجرت و رکود است.
ویکتور اوربان
نخست‌وزیر مجارستان

اوربان در پلتفرم اجتماعی ایکس در مورد راه اندازی این اتحاد جدید توضیح داد که: «سه حزب سیاسی امروز با یکدیگر متحد شدند: قوی‌ترین حزب در اتریش، قوی‌ترین حزب در چک و قوی‌ترین حزب در مجارستان. هدف ما تبدیل شدن به قوی‌ترین گروه راست در سیاست اروپا است.»

اما این سه حزب برای تشکیل موفقیت آمیز یک گروه جدید در پارلمان اروپا باید بتوانند نمایندگان دست‌کم چهار کشور دیگر اتحادیه اروپا را نیز جذب کنند.

هربرت کیکل، رهبر حزب اتریشی «آزادی» ضمن اشاره به تاریخ شروع به کار پارلمان جدید اروپا در ۱۶ ژوئیه، تاکید کرد که «از این پس از همه نیروهای سیاسی علاقه مند به پیوستن به تلاش‌های اصلاحی و سازنده آنها به گرمی استقبال می‌شود.»

کیکل همچنین اشاره کرد که بر اساس اطلاعات اخیری که دریافت کرده است، احتمالاً بیش از آنچه که بسیاری در حال حاضر گمان می‌برند، شرکای علاقه مند به پیوستن به ابتکار عمل آنها وجود دارد. او در عین حال، از شرکای احتمالی خاص نامی نبرد و رهبران سه حزب نیز به سؤالاتی پاسخ ندادند.

حزب آزادی با اختلاف اندکی مقام اول را در انتخابات پارلمان اروپا کسب کرد و امیدوار است در انتخابات سراسری اتریش در ۲۹ سپتامبر پیروز شود.

هر سه حزب شیفته روسیه هستند و هیچ یک از آن‌ها پس از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین،‌از کی‌یف حمایت نمی‌کنند.

بابیس با اشاره به جنگ در اوکراین در شبکه ایکس نوشت: «ما حاکمیت ملی را به فدرالیسم، آزادی را به دستورات و صلح را به جنگ ترجیح خواهیم داد.»

 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمانی در فرانسه؛ برنامه‌های اصلی احزاب برای تغییر قانون مهاجران و گرفتن تابعیت چیست؟

«بوی کودتا» در اتحادیه اروپا به وقت تعیین پست‌های کلیدی؛ صدای کرملین و رهبران راست بلند شد

چهار نهاد اصلی قدرت در اتحادیه اروپا کدامند؟؛ قانونگذاری مشترک برای ۲۷ کشور چگونه اجرایی می‌شود؟