Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

خانه مرلین مونرو در کالیفرنیا در زمره «بناهای غیرقابل تخریب» طبقه‌بندی شد

Marilyn Monroe Home Cultural Monument
Marilyn Monroe Home Cultural Monument Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانه مرلین مونرو در شهر لس آنجلس از سوی مقامات این کشور، به عنوان یک بنای تاریخی-فرهنگی طبقه بندی شد که این کار، آن را از تخریب در امان نگه می دارد.

آگهی

این موفقیت نیز در پی نبرد حقوقی و خستگی‌ناپذیر طرفداران مرلین مونرو حاصل شد.

مرلین مونرو برای مدت کوتاهی در این خانه زندگی کرد و در همانجا نیز درگذشت. انتظار می‌رود که این تصمیم کمیسیون برنامه‌ریزی منطقه «پالم اسپرینگز» که این خانه در آنجا قرار دارد، باعث شود که مجسمه ۸ متری او نیز که «مرلین برای همیشه» نام دارد و تا کنون بارها محل استقرار آن تغییر کرده، در این شهر باقی بماند.

بنا بر گزارش لس آنجلس تایمز، شورای شهر پس از کشمکشی طولانی بر سر تخریب این خانه، سرانجام به دادن یک برچست «فرهنگی-تاریخی» به آن رای موافق داد.

صاحبان فعلی این ملک که در همسایگی آن زندگی می‌کنند، قصد داشتند این خانه را خراب کنند تا املاک خود را گسترش دهند. با این حال، با تلاش طرفداران مرلین مونرو، شورای شهر به اتفاق آرا برای نجات آن وارد عمل شد.

تریسی پارک، نماینده شورای شهر نیز پیش از رأی گیری گفت: «هیچ شخص یا مکانی دیگری در لس آنجلس به اندازه مرلین مونرو و خانه او، نمادین نیست.»

مرلین مونرو این خانه را به قیمت ۷۵ هزار دلار خرید و تنها چند ماه بعد از اقامت در آنجا، یعنی در ۴ اوت ۱۹۶۲ میلادی در اثر مصرف بیش از حد دارو درگذشت.

برینا میلستین و روی بانک، مالکان فعلی این خانه، آن را به قیمت ۸.۳۵ میلیون دلار خریدند و مجوز تخریب نیز گرفتند با این وجود برای تخریب آن با مخالفتهای زیادی روبرو شدند.

آنها ادعا می‌کنند که این خانه در طول سال‌ها آنقدر تغییر کرده که دیگر تاریخی نیست و به دلیل ترافیک گردشگران تبدیل به یک دردسر برای محله شده است.

این زوج از شورای شهر لس آنجلس نیز شکایت کرده‌اند و قرار است جلسات رسیدگی به این پرونده شکایت در ۱۳ اوت آغاز شود.

مجسمه «مرلین برای همیشه» که صحنه معروف بلند شدن لباس او را به تصویر کشیده، تا کنون به سراسر ایالات متحده سفر کرده و اکنون دوباره به «پالم اسپرینگز» بازگشته است.

مالک این مجسمه یک گروه سرمایه‌گذاری فعال در صنعت هتلداری است و می‌خواهد این مجسمه برای همیشه در پالم اسپرینگز باقی بماند؛ با این وجود برخی از ساکنان مخالف این کار هستند.

به همین دلیل تصمیم شورای شهر درباره خانه مرلین مونرو، گامی به سوی نگهداری مجسمه در پالم اسپرینگز نیز تفسیر می‌شود.

Marilyn Monroe poses
Marilyn Monroe posesAP Photo

مرلین مونرو با نام کامل «نورما جین مورتنسن» بازیگر، خواننده و مدل مشهور ایالات متحده آمریکا در دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی بود.

او از سوی انستیتوی فیلم آمریکا، ششمین زن در فهرست بزرگ‌ترین افسانه‌های زن روی پردهٔ سینما در عصر طلایی هالیوود نام گرفته است.

او سرانجام پس از سپری کردن یک زندگی درخشان روی پرده سینما و در حالی که تنها ۳۶ سال داشت، در ۴ اوت ۱۹۶۲ میلادی در همین خانه جان سپرد. گزارش سم‌شناسی نشان داد که علت مرگ او مسمومیت حاد باربیتورات بوده‌ است.

او در میان سیاستمداران دوستان زیادی داشت و گفته می‌شود از آنجا که دوز داروهایی که در بخش‌های مختلف بدنش پیدا شد، چندین برابر بیشتر از حد لازم برای مرگ بوده، این احتمال که مرلین مونرو بطور تصادفی این داروها را استفاده کرده، رد شده است.

زندگی مرلین مونرو اخیراً در فیلمی به نام «بلوند» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و با بازی «آنا د آرماس» و کارگردانی «اندرو دومینیک» به تصویر کشیده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شصت سال از مرگ مرلین مونرو گذشت؛ دختر موطلایی احمق ولی جذاب، نماد سکس یا زیبای افسرده؟

پرتره مشهور مرلین مونرو گران‌ترین اثر هنری قرن بیستم شد

مکاتبات عاشقانه و گمشده مرلین مونرو حراج می شود