Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

حملات پهپادی اسرائيل در لبنان و غزه؛ عضو ارشد حماس و فرمانده لبنانی گروه «جماعت اسلامی» کشته شدند

درگیری‌های حزب‌الله و اسرائيل
درگیری‌های حزب‌الله و اسرائيل Copyright AP photo
Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک پهپاد اسرائيلی روز شنبه به حمله به خودرویی که در آن ايمن غطمه حضور داشت، او را کشت. غطمه از فرماندهان گروه لبنانی «جماعت اسلامی» بود که ظاهرا وظیفه تامین تدارکات نظامی برای حماس را برعهده داشت.

آگهی

ارتش اسرائيل در بیانیه‌ای تأیید کرد که به لبنان حمله کرده تا غطمه را که «مسئولیت هدایت تسلیحات برای حماس و جماعت اسلامی» در لبنان را برعهده داشته از بین ببرد. ارتش اسرائيل می‌گوید این فرد به دلیل دست داشتن در «تروریسم علیه اسرائيل» و همچنین برنامه‌ریزی برای حملات آینده علیه غیرنظامیان اسرائيلی کشته شده است.

سازمان «جماعت اسلامی» شاخه‌ای از اخوان المسلمین در لبنان است و اسرائيل مدعی است که از آغاز جنگ در غزه در این گروه حملاتی را علیه اسرائيلی‌ها ترتیب داده است.

ارتش اسرائیل در ماه مه یک فرمانده ارشد دیگر این گروه در لبنان به نام شورهبیل علی السید را کشته بود. دره بقاع در شرق لبنان و در مرز سوریه قرار دارد. حزب الله تمام دارایی‌های استراتژیک خود را در دره بقاع که دور از مرز اسرائیل است، متمرکز کرده است.

کشته شدن یکی از فرماندهان حماس

در همین حال رسانه‌های اسرائيلی از کشته شدن راعد سعد یکی از فرماندهان ارشد حماس در شهر غزه خبر داده‌اند. هنوز جزئيات چندانی از نحوه کشته شدن این عضو ارشد حماس منتشر نشده اما در روزهای اخیر ارتش اسرائيل عملیات‌های مختلفی را برای هدف قرار دادن نیروهای حزب‌الله و حماس در لبنان و نوار غزه ترتیب داده است.

در همین رابطه شبکه المیادین وابسته به حزب‌الله گزارش داد که یک پهپاد اسرائيلی به منطقه شهر صیدا در جنوب غربی این کشور حمله کرده است. بر اساس گزارش‌ها این حادثه تلفات جانی نداشته است.

رسانه‌های اسرائيلی هم خبر دادند که ارتش این کشور روز شنبه یک عضو حزب‌الله را در یک پست دیدبانی در منطقه «عيتا الشعب» کشته‌اند.

در یک حادثه جداگانه هم یک جت نیروی هوایی اسرائيل یک عضو حزب‌الله را که در حال ورود به یک ساختمان نظامی حزب‌الله در منطقه یارون در جنوب لبنان بود مورد هدف قرار دادند.

علاوه بر این، جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش اسرائيل یک ساختمان نظامی حزب الله را در منطقه رامیه هدف قرار دادند.

شبکه المیادین نیز گزارش داده که ارتش اسرائيل حومه شهر حولا را با توپخانه و بمب‌های فسفری مورد هدف قرار داده است.

در روزهای اخیر تبادل آتش میان حزب‌الله و اسرائيل به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده و کشورهای مختلف در حال تلاش هستند تا از وقوع یک جنگ گسترده‌تر در منطقه پیشگیری کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین رابطه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه نگرانی خود را نسبت به تشدید تنش‌ها بین اسرائيل و حزب‌الله ابراز داشت و گفت: «یک حرکت عجولانه یا یک اشتباه محاسباتی می‌تواند فاجعه‌ای را آغاز کند که بسیار فراتر از این منطقه باشد. باید به صورت واضح بگویم که مردم منطقه و جهان نمی‌توانند شاهد تبدیل شدن لبنان به غزه دیگری باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیرکل سازمان ملل متحد: لبنان نباید غزه‌ای دیگر شود

انتشار تصاویر پهپادهای جاسوسی از تاسیسات نظامی اسرائيل؛ پیام حزب‌الله لبنان چیست؟

حمله به حزب‌الله لبنان؛ ارتش اسرائيل «طرح‌های عملیاتی» را تایید کرد