Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

مردی که در تبادل با حمید نوری از زندان ایران آزاد شد بلافاصله با دوست‌پسرش نامزد کرد

یوهان فلودروس سوئدی به نامزدش جاناتان فون فورستنمول پیشنهاد ازدواج می دهد، استکهلم سوئد، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴
یوهان فلودروس سوئدی به نامزدش جاناتان فون فورستنمول پیشنهاد ازدواج می دهد، استکهلم سوئد، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مرد سوئدی که در جریان تبادل زندانی با ایران آزاد شده بود، دقایقی پس از بازگشت به خانه در فرودگاه استکهلم از دوست پسرش خواستگاری کرد.

آگهی

در ویدئویی که توسط دولت سوئد منتشر شد، یوهان فلودروس دیپلمات ۳۳ ساله سوئدی تنها چند دقیقه پس از فرود در فرودگاه آرلاندا در استکهلم در حال خواستگاری از دوست پسرش دیده می‌شود.  

دوست پسر فلودروس با دادن جواب «بله» به این درخواست ازدواج پاسخ داد و در حرکتی احساسی یکدیگر را در آغوش گرفتند. در همین حال خانواده فلودروس، نخست‌وزیر سوئد و دیگر مقامات نیز در پس‌زمینه برای آن‌ها کف می‌زنند.

در بیانیه‌ای که در روز سه‌شنبه توسط خانواده‌ فلودروس منتشر شد، وی با ابراز خوشحالی اعلام کرد: «پس از دو سال طولانی، بالاخره من یک مرد آزادم که دوباره به خانواده‌ام پیوستم و برای ازدواج نامزد کردم.»

 او همچنین از همه کسانی که در آزادی او سهیم بودند تشکر کرد.

فلودروس در همین باره گفت: «رویایی که جرات پرداختن به آن را نداشتم به حقیقت پیوست که به خانه برگردم و در کنار عزیزانم در آزادی زندگی کنم.»

فلودروس در آوریل سال ۲۰۲۲ و در حالی که می‌خواست از تعطیلات به خانه بازگردد، در ایران دستگیر شد. او به جاسوسی متهم شد و در خطر حکم اعدام قرار داشت.

او و یک شهروند دیگر سوئدی به نام سعید عزیزی در روز شنبه در ازای تبادل با حمید نوری ۶۳ ساله آزاد شدند.

نوری به دلیل نقشش در کشتار دسته جمعی در زندان‌های ایران در سال ۱۹۸۸ به حبس ابد محکوم شده بود.

دادگاهی در سوئد نوری را به «نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه و قتل» محکوم کرده بود. آزاد شدن حمید نوری انتقادات زیادی را برانگیخت.

احمدرضا جلالی که با تابعیت دوگانه سوئدی-ایرانی در سال ۲۰۱۷ به جاسوسی محکوم شده است، همچنان در ایران و در انتظار اعدام است.

همسر وی از دولت سوئد به دلیل عدم گنجاندن او در مبادله زندانیان انتقاد کرده است، اما مقامات سوئدی می گویند ایران از بحث در مورد این پرونده خودداری می کند، زیرا تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت «بی‌آزار» در فرانسه؛ روزنامه‌نگار ایرانی حامی فلسطینیان یا جاسوس سپاه پاسداران؟

تایلند ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد

تظاهرات سربازان همجنس‌گرای اوکراینی در مرکز کی‌یف؛ مخالفان در پاسخ، تجمع اعتراضی برگزار کردند