Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

شوهر خیانتکار به خاطر لو رفتن «پیام‌های حذف‌شده»‌اش به کارگران جنسی از اپل شکایت کرد

پیام‌ها در سرویس آی‌مسیج گوشی آیفون
پیام‌ها در سرویس آی‌مسیج گوشی آیفون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک تاجر انگلیسی از شرکت اپل به دادگاه شکایت کرده است، چرا که می‌گوید همسرش توانسته پیام‌های «حذف‌شده» او به کارگران جنسی را از طریق دستگاه دیگری بخواند.

آگهی

این «شوهر خیانتکار» که نامش فاش نشده است، ظاهراً مردی میانسال است و ادعا می‌کند که عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی دقیق اپل در مورد پیام‌های حذف‌شده باعث شده تا همسرش از او درخواست طلاق کند.

او به نشریه تایمز لندن گفت که در سال‌های پایانی ازدواجش به کارگران جنسی روی آورده بوده و از طریق اپلیکیشن «آی‌مسیج» در آیفون خود با آن‌ها تماس می‌گرفته است. او سپس به ادعای خود پیام‌ها را از روی تلفن همراه خود پاک می‌کرده است.

با این حال این پیام‌ها و همین‌طور پیام‌های دیگر پاک شده مربوط به چندین سال پیش در نهایت توسط همسرش در رایانه «آی‌مک» خانواده کشف شدند.

او با بیان اینکه «اگر به شما گفته شود پیامی حذف شده پس حق دارید باور کنید که حذف شده است»، گفت: «همه چیز بسیار ناراحت‌کننده است. نحوه‌ای که همسرم به این پیام‌ها پی برد خیلی بی‌رحمانه بود.»

وی اضافه کرد: «من فکر می‌کنم اگر می‌توانستم منطقی با او صحبت کنم و او این طور از قضیه مطلع نشده بود ممکن بود هنوز متأهل باشم. طلاق یک فرآیند فوق‌العاده استرس‌زا است و به خصوص که من دارای فرزند و خانواده هستم».

این مرد انگلیسی گفت: «به نظر من همه این‌ها به این دلیل است که اپل به من گفت پیام‌های من حذف شده‌اند در حالی که حذف نشده بودند. اگر آیفون هشدار می‌داد که این پیام‌ها ‘در این دستگاه‘ حذف می‌شوند یک سرنخی بود که متوجه شوم یا اگر به من می‌گفت که این پیام‌ها ‘فقط در این دستگاه’ حذف می‌شوند حتی بهتر بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او اکنون در حال پیگیری حقوقی علیه شرکت برای بیش از ۵ میلیون پوندی است که در طلاق و هزینه‌های حقوقی خود از دست داده است. وی می‌گوید اپل برای مشتریان روشن نمی‌کند که پیام‌های حذف‌شده می‌توانند در دستگاه‌های دیگر اپل ظاهر شوند.

سیمون والتون، از شرکت حقوقی «روزنبلات» لندن که نماینده تاجر است، به نشریه تلگراف گفت: «اپل با کاربران در مورد اینکه چه اتفاقی برای پیام‌های ارسالی و دریافتی‌ و مهمتر از همه پیام‌های حذف‌شده‌شان می‌افتد شفاف نبوده است.»

وی اضافه کرد: «در بسیاری از موارد آیفون به کاربر اطلاع می‌دهد که پیام‌ها حذف شده‌اند، اما همانطور که دیدیم این درست نیست و گمراه‌کننده است چرا که هنوز این پیام‌ها در دستگاه‌های مرتبط دیگر یافت می‌شوند. چیزی که اپل به کاربرانش نمی‌گوید.»

شرکت اپل در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسوایی دریافت عکس‌های جنسی توسط مجری بی‌بی‌سی؛ یک شاکی دیگر نیز پیدا شد

مثلث سکس، سیاست و قدرت؛ نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

خیانت شوهر به زن ایرانی باعث فرود اضطراری هواپیما شد